Plutseliten :) Skrevet 27. juli 2007 #1 Skrevet 27. juli 2007 konfirmasjon....! Når noe skjer galt skjer som regel mye på en gang....Bilen ble for liten så en stor 7 seter måtte kjøpes.Taket tålte ikke alt regnet,det rant inn så vi måtte ha takdekker surrende en halv dag, grillen knakk sammen så vi måtte kjøpe ny,og denne gangen litt større og med gass.Og så etter maaaange og vonde år på en enda vondere madrass, var det helt nok her en dag jeg så ut som en 90 åring på tur ut av soverommet. Så da ble det innkjøp av ny seng/madrasser. Så...var det konfirmasjon om en drøy mnd da...hmmmm...ikke gratis vet jeg...så hva med: Forretten i bilen...grillpølser på taket og dessert i sengen? Noen andre forslag ? )
dritgrei hei hei! Skrevet 28. juli 2007 #2 Skrevet 28. juli 2007 Hei du, jeg syns det hørtes ut som en god ide det der med pølser i bilen!!! Men må dere virkleig ha en tradisjonell konfimasjonsfest? Dere kan si at det er inn i tiden å gifte seg kun med forlovere, såå da går det ann å konfirmere seg kun med familie og faddere. En konfirmant vil jo som oftest aller helst få gaver, og det vil h'n jo faktisk få uansett. Naboer og venner av familien, og familie. Alle vil gi noe uansett om det blir fest eller ikke. Eller så kan du invitere til konfirmaspleis... Du lager en liste over hvilke salater og matretter du vil ha, og vips så lager alle litt hver. det er sparing. De fleste byer har et bydelshus, det koster ca 1000 kroner å leie et sånt sted, men det kan hende du er litt seint ute, så da må du ha det hjemme, og da begrenser det seg selv. Tenk på hva du har lyst til i stedetfor hva som liksom forventes. da trenger det verken bli dyrt eller slitsomt. Lykke til!!!
Plutseliten :) Skrevet 28. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 28. juli 2007 Hei...masse gode forslag.Takk for det! Det som er litt kinkig er at gjestene fikk innvitasjon for lenge siden og takket ja. Hmmmm..litt dårlig gjort å avlyse liksom.Konfirmanten vil ha det hjemme så den er grei.Lager forrett og dessert selv da blir det bedre og sparer masse penger. Hovedretten har jeg bestilt. Men spleiselag på kaker er lurt!! Familien min baker garantert om jeg spør,synes sikkert det er koselig å bidra.Drikkevarer ordnes med et bredt smil gjennom tollen når vi kommer fra Spania Bordpynt kan gjøres lekkert og enkelt uten å koste en formue...Tja...tror nattens grubling gjør at vi lander )))
dritgrei hei hei! Skrevet 28. juli 2007 #4 Skrevet 28. juli 2007 klart du lander.... du har jo alt på stell.... drikkevarer er jo ikke all verdens i en konfirmasjon... Jeg så verdens fineste bordpynt i en 50 års dag. Han la sølvpapir som løper over alle bordene, også la han smågodt oppå der.... smågodt på rema er ikke så dyrt, og vips så har du deilig bordpynt som faller i smak hos de fleste!
Plutseliten :) Skrevet 28. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 28. juli 2007 Takk og takk....dette må gå såååå bra Drikkevarer går det lite av,men sikkert godt for noen med et glass rødvin til lammesteka. Det var et knalltips.Vi skal ha langt kake/kaffe bord. Der adopterer jeg ideen din..Jiipppii nesten så jeg begynner å glede meg til å sette igang jo ) På der vi spiser har jeg kjøpt damask-lookalike på Kid Har stulla og vanna og prata med 7 eføyplanter som har vokst seg såååå lange.Klipper av de,legger oppover bordet,kjøper store dyprosa roser og stikker imellom. Har fått sånne ståltrådgreier med perler i sølv og rosa som også går oppover. Lave glasslysestaker på låns med sølvlys i. Vips så er det ferdig. JA jeg vil ordne nå :=)
dritgrei hei hei! Skrevet 28. juli 2007 #6 Skrevet 28. juli 2007 se der ja, da blir det fint da!!!! Klart det blir fest!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå