Skrømti Skrevet 27. juli 2007 #1 Skrevet 27. juli 2007 Har dere lest den hysterisk morsomme boka "Hva føder du nå", eller hva den heter? Den anbefales. Satt og tenkte på den nå i sta og kom på den halvløgne episoden som oppstod da jeg skulle ringe føden. De tar telefonen på fødeavdelingen, og sier et eller annet som jeg ikke oppfatter. "Er det fødeavdelingen", sier jeg ( idiotisk sagt egentlig, men det kunne jo være at jeg hadde slått feil nummer) -"Ja, vi har en stue som skal vaskes" svarer damen.. Jeg blei ganske paff, og måtte forklare at jeg nok ikke ringte fra "vaskepersonalavdelingen" på sykehuset, men var bare ei vettskremt ei som satt hjemme og sleit med rier...
♥ 2 prinsesser ♥ Skrevet 27. juli 2007 #2 Skrevet 27. juli 2007 Hos oss var det samboer som ringte. Vannet gikk om natta. Siden barnet ikke var festet og vannet var grønt, la jeg meg ned på badegulvet og ropte på samboer. Han lå og sov og har var helt i ørska. Han fant nummeret til fødeavdelingen. Skulle finne fødsels og personnummer, men det slet han med. Nei, nå husker jeg ikke mitt eget engang, sa han. De måtte be ham om å sette seg ned og slappe av. Gikk litt bedre da :-) Han skulle kjøre etter ambulansen, men det endte med at han stod og ventet på meg på sykehuset...
LINDA*** Skrevet 27. juli 2007 #3 Skrevet 27. juli 2007 De slang på røret og ba meg ringe igjen dagen etter %(
♥ 2 prinsesser ♥ Skrevet 27. juli 2007 #4 Skrevet 27. juli 2007 Uffda, det var vel sikkert ikke så morsomt...
BettyBoob Skrevet 27. juli 2007 #5 Skrevet 27. juli 2007 den boka er hysterisk morsom! Har den selv Skjedde ikke noe spes da jeg skulle ringe, eller rettere sagt venninna mi måtte ringe, jeg klarte ikke snakke og pappan er australsk og snakker ikke norsk... Hun forklarte at nå kom riene annenhvert minutt osv. Dama i andre enden lurte på om ikke vi burde vente litt, og spurte hvor ofte riene kom.... DAH! Det hadde hun akkurat fått opplyst, og venninne mi bare ropte til henne : VI KOMMER NÅ! hehe, måtte flire av venninna, var bestemt da ja! Jordmora kommenterte det tom da vi kom dit....hehe! Men vi gjorde riktig i å komme da! Hadde 3,5 cm åpning og veldig vondt
Gjest Skrevet 27. juli 2007 #6 Skrevet 27. juli 2007 Fikk beskjed om å vente litt til, var nok ikke ordentlige rier siden jeg kunne snakke mens de sto på-.. Til slutt bare dro vi og jeg kom inn med 7 cm åpning :-S HYSTERISK morsomt!! dustedamen..
Lille Kolibri Skrevet 27. juli 2007 #8 Skrevet 27. juli 2007 Mannen min (som forøvrig sprang forvirra rundt fra rom til rom uten å vite hva han gjorde, vannet gikk som en foss tre uker for tidlig) presterte å si: "Det er ei fødande kvinne her!" Som om han hadde komt forbi ei på gata, eller noe.
Gjest Skrevet 27. juli 2007 #9 Skrevet 27. juli 2007 Ja fikk litt følelsen av at det var det de ville jeg skulle gjøre Hun ene hadde til og med tenkt til å sende meg rett hjem igjen uten å undersøke meg engang. Du får enten dra hjem eller til fredrikstad fordi her er det hvertfall ikke plass til deg..
*Kleopatra Skrevet 27. juli 2007 #10 Skrevet 27. juli 2007 Første gangen jeg ringte, så sa hun som svarte at jeg skulle få prate med ei anna jordmor. Mens jeg venta i telefonen hører jeg de to prater sammen, og at en av de sier "Hvorfor ringer hun på DENNE telefonen da? Herregud altså!" Ble litt forbausa, ringte jo det nummeret som sto på papiret fra sykehuset. Følte meg ikke så veldig velkommen;)
Bæ bæ lille lam:)™ Skrevet 27. juli 2007 #11 Skrevet 27. juli 2007 Jeg var visst elendig på å forklare hvordan riene var,for hun jeg snakket med var overbevist om at jeg hadde bekkenløsning!Hun ba meg ta paracet og ringe lege/helesøster dagen etter...
<3 + <3 + ? Skrevet 31. juli 2007 #12 Skrevet 31. juli 2007 Jeg skulle ringe føden på natta. Sykehuset ligger i en nabokommune, så kortnr. (de 3 første sifrene) er forskjellig fra her. Ringte og ringte, men fikk bare at nummeret ikke kunne nås (dette var til sentralbordet på sykehuset). Hissa meg skikkelig opp over at telefonnettet på sykehuset skulle være nede akkurat da. Helt til jeg oppdaga at jeg satt å ringte med feil kortnr. foran. Kom gjennom med en gang etterpå gitt =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå