lego Skrevet 27. juli 2007 #1 Skrevet 27. juli 2007 Hjelp! Jeg skal delta på hundeutstilling, eller det heter kanskje at jeg skal stille en hund i morgen. Det gjør jeg som en tjeneste for svigerinna mi, så det er aller første gang jeg noen gang er på noe sant... Noen her som kan fortelle meg litt om hva som skjer osv. Alt ble veldig fort planlagt se, så jeg har ikke fått så mye info... Svigermor skal også være med, og det er hun som skal gå med hundene, men hvis to av de må gå samtidlig, så må jeg til pers... *gruermeg*
Pysa Skrevet 27. juli 2007 #2 Skrevet 27. juli 2007 dra litt tidlig, og se på de andre. og bli kjent med pelsen før du går inn, kontakt og samspill er viktig.
lego Skrevet 27. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 27. juli 2007 Jeg kjenner hundene, og de kjenner meg. Så jeg tror ikke det blir noe problem.... Men takk for tipset!
(¯`·._.·Minna Carita·._.·´¯)™ Skrevet 27. juli 2007 #6 Skrevet 27. juli 2007 Hvor gammel er hunden da? Om det er en jr eller unghund skal du inn etter katalognr. Får du 1 er det rød sløyfe og skal videre, får du 2 (blå) 3.(gul) er du ferdig. Får du rød konkurerer du om HP og CK. Får du HP er du ferdig får du CK går du videre til BTK/BHK.... Er den voksen og du får 1. (rød) går du videre og konkurerer om CK/Cert... Får du 2. (blå) 3.(gul) er du ferdig... Dum forklart men....
lego Skrevet 27. juli 2007 Forfatter #7 Skrevet 27. juli 2007 Jeg skal nok gå med unghund (ca 2 år) Synes det var veldig godt forklart jeg. Ikke at jeg skjønner hva alle forkortelsene betyr, men nå vet jeg ihvertfall litt mer.
(¯`·._.·Minna Carita·._.·´¯)™ Skrevet 27. juli 2007 #8 Skrevet 27. juli 2007 Først skal du inn i unghundklasse. Alle unghunder stiller opp etter kat.nr. Får du 1. er du videre 2 og 3 premie er ferdige. Da får du kritikken med en gang som regel. Får du 1. konkurerer dere om beste unghund. får du en rød el blå el gul sløyfe + lilla sløyfe (HP = hederspremie) er du ferdig. Får du rød el. blå el. gul + Rosa sløyfe (CK= Championatkvalitet) skal du videre og konkurere mot de voksne hunden om CERT (nasjonalfarget) og BTK/BHK (bestetispeklasse/bestehannhundklasse) Alle katalognr blir ropt opp, så holder du deg i nærheten av ringen du skal møte i og hører etter hva ringsekretæren sier (gauler) går det bra vet du! PS Si i fra til ringsekretæren at du er ny i gamet så hjelper hun/ han deg. Hilsen Ringsekretær!
lego Skrevet 27. juli 2007 Forfatter #9 Skrevet 27. juli 2007 Tusen takk for svar! Nå er jeg ikke så nervøs lengere! Svigermor skal også være med og hun er dreven i gamet så hun hjelper meg nok. Men en gang må jo være første gangen for alle. Nå tar jeg og kryper under dyna. Tidlig opp i morgen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå