Gå til innhold

hvordan introdusere sviskepuré??

Anbefalte innlegg

Skrevet

mini sliter sånn med å få gått på do for tiden, så jeg tenkte å gi han litt sviskepuré for å se om det hjelper. han får ellers ikke annet enn mm. hvordan går jeg frem for å introdusere det da? hvor mye må til før det hjelper?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja dette lurer jeg også på, noen må jo vite :)

Skrevet

da får vi vel dytte, da :-)

Gjest ingenbarnimangen
Skrevet

Jeg ga sviskeSAFT - du vet de små glassene som står i barnematavdelingen. Ga på t-skje. Det var nam-nam. Og det er jo svært lite som skal til før det gjør underverker ;-) Vi måtte gi sviskesaft jevnlig...

Gjest ingenbarnimangen
Skrevet

Hvor gammelt er barnet? Prøv med 2-3 t-skjeer først, og se om det hjelper. (Virkning dagen etter)

Skrevet

han er 4 mndr

kjøpte sånn barnematglass med puré i, men aaaner jo ikke noe om hvordan bruke det.. hehehe :-p

*førstegangs? neeiii daaa* :-p

Skrevet

Jeg har også slik purè. Tror bare vi får prøve med et par t-skjeer mens babyen ligger i vippestolen eller noe.

Skrevet

hihi, evt på badegulvet... så vi kan spyle...

men kjipt at de glassene må brukes så fort, hvis vu bare skal gi så lite :-p

Skrevet

Hehe, ja badegulvet var kanskje et bedre sted!

Du kan jo bare prøve å se hvor mye han vil ha, tror ikke du trenger stoppe etter et par skjeer dersom han liker det godt :)

Skrevet

det blir ikke heeelt kræsh med nr 2 da, om han bare stapper innpå? *urk*

Skrevet

Hmm, ja det kan jo godt være... Kanskje lurt å bare gi et par tskjeer likevell, i alle fall i starten.

Skrevet

Vi gir mini noen tskjeier sviskepurè i grøten, det gjør grøten søt og god og effekten kommer dagen etter:-)

Skrevet

det er nok en god ide, men vår sønn får ikke grøt enda han..

Skrevet

I dag ga vi sviskepurè til jenta vår. Hun får heller ikke grøt. Så hun fikk et par tskjeer for 1 time siden. Hun spiste det, men det var jo en veldig annerledes smak for henne, så hun laget noen merkelige grimaser, hihi :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...