spira1 Skrevet 27. juli 2007 #1 Skrevet 27. juli 2007 Heisann skal male noen listverk på gjesterommet.Er dette skadelig for fosteret??Hører litt forskjellig om dette.
jente08&jente2010<3 Skrevet 27. juli 2007 #2 Skrevet 27. juli 2007 Heisann:) tror det fins endel forskjellig type maling ute på markedet. hørt det er kommet en type maling til barnerom. noen som er mindre skadelige enn andre! men jeg tror at hvis man har god gjennomtrekk i rommet, er flink til å ta seg noen pauser ut! så burde det vel gå greit vil jeg tro men... hør med en malebutikk. de burde sikkert ha greie på dette:) lykke til med malingen:)
pilutt1 Skrevet 28. juli 2007 #4 Skrevet 28. juli 2007 Det er vel dette med oljebasert maling som er verst for oss gravide tror jeg. Men nå er det jo å få tak i vannbasert oljemaling som ikke er så skadelig. Jeg har malt endel med oljemaling i svangerskapet,men har fått tak i masker som jeg bruker. De tar bort all lukt så da regner jeg med at jeg ikke har fått i meg noe av de farlige stoffene. Vet om to tilfeller som har mistet,og eneste grunnen de kunne finne til det var at moren hadde malt i svangerskapet. Selvfølgelig kan det være rene tilfeldigheter,men man trenger jo ikke å ta noen sjanser...Så skaff deg noen gode masker!
villemo Skrevet 28. juli 2007 #5 Skrevet 28. juli 2007 Bare sørg for og lufte godt i rommet, både når du maler og en stund etterpå!Mal med god samvittighet du!!Det skal i hvertfall jeg gjøre!!!:-)
silje-Thea 010108;) Skrevet 28. juli 2007 #6 Skrevet 28. juli 2007 vanvnbaser oljemaling? har jeg aaaaldri hørt om...
Bdancer Skrevet 28. juli 2007 #7 Skrevet 28. juli 2007 bruk maske:) Oljemaling avgir mer gasser før den herder (men da kan du bruke maske mens du holder på) - men vannmaling avgir stoffer lenge etterpå også.
Tubbies Skrevet 28. juli 2007 #8 Skrevet 28. juli 2007 Jeg har hørt med legen: 1.trimester - Ikke lov å male! 2.og 3. trimester - Kan male med vannbasert, IKKE med oljebasert. Og ja, det finns vannbasert oljemaling. Men den tørker så fort at det er vanskelig å få det fint....Har du først strøket penselen over, kan du ikke gå tilbake. Da blir det klumper.. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå