Gå til innhold

vannkopper

lillesøster skal bli storesøster

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere med barn som har/har hatt vannkopper

eldstemann hadd vannkopper da lillemor var 1 mnd gammel. I forigeuke var vi på besøk hos noen som hadde vannkopper for at lillemor skal få det når hun er liten.

Får de små det lettere enn større barn? Har noen erfaring med vannkopper på både små og store barn?

Kan hun ha hatt det når broren hadde? og jeg ikke oppdaget det? jeg fullammet henne da, og jeg har selv hatt vannkopper da jeg var liten. Tenkte at hun er jo da beskyttet gjennom melka.

Hun er snart 21 mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ble visst litt rotete når jeg leste jennom d.

Ikke om de små får det lettere, men om sykdommen er lettere å ha som liten enn på større barn. om de får ferre prikker, mindre kløe, kortere varighet ol.

Skrevet

Selma fikk vannkopper idag. Hun er 8 mnd. Er spendt på hvordan det blir på henne. Hun har ikke feber, men er en del sutrete og har litt lite matlyst. Hun har foreløbig ihvertfall 30 blemmer...Vi har ikke vært sammen med noen som vi vet som har hatt eller hadde vannkopper....

Skrevet

ok. klør hun? håper ikke lillemor får det så "voldsomt". Om hun ikke får det er det noe rart, Han som hadde vannkopper bærte og klemmte på henne, og hun kjennte på vannkoppene hans. Ammer du henne forresten? og itilfelle har du hatt vannkopper selv?

Skrevet

Jeg ammer henne ikke lenger. Tror jeg hadde det selv, men det har vel bare noe å si hvis man ammer? De sier at det er veldig smittsomt, men det kan jo ta en stund fra hun er smittet til det bryter ut..

Skrevet

Vær klar over at vannkopper kan være farlig for små barn pga tilleggskomplikasjoner. Vår minste holdt på å dø pga en blodforgiftning i etterkant av vannkopper. Følg med på de små, og ikke utsett de for smitte.

Skrevet

HJELP!!!!! Nå skremte du hvertfall vettet av meg!!!!! Symptomer, takk.......

Skrevet

Vi hadde vannkopper i huset i vinter. Åtteåringen ble sånn passe angrepet. 3 åringen var LITE angrepet, mens minstemann på bare åtte måneder var KRAFTIG angrepet. Hvis jeg hadde kunnet velge ville jeg heller at lillegutt skulle fått det når han ble litt eldre. Han var fryktelig plaget og det var jo selvsagt ikke mulig å forklare for han hvorfor han hadde det så fælt... Vi smurte og smurte og badet han flere ganger om dagen, og det hjalp nok litt det, men han hadde det ikke noe særlig nei. Det er nettopp det som er så ille når veldig små barn blir syke. Det går ikke an å fortelle dem hvorfor de har det fælt og at det snart går over.

Skrevet

Det er ikke vanlig det da, men i enkelte andre land vaksinerer de jo spebarna mot vannkopper. Minstemann var 3 mnd når han var syk, og ja blir de så dårlig så er du ikke i tvil om at noe veldig galt er på ferde.Fikk ikke kontakt med han nesten, og han ble veldig fort dårlig. Var ikke meningen å skremme, men egentlig bare et tips om å være på vakt når de er små og får vannkopper....., og ikke bevisst utsette de for smitte liksom. Eldstemann var 3 når han hadde det og det gikk kjempebra........God bedring da:-)

Skrevet

Jeg ville aldri funnet på å bevisst utsette henne for smitten. Vet virkelig ikke hvor hun har det fra......

Får skjekke henne inatt....:(:( Ble nervøs her jeg....

Skrevet

joda, trur det er 13-18 dager fra de blir smitta til det bryter ut. Passer bra å få det da. Har egentlig tima det ganske bra i forhold til jobb og sånn. Håper bare ikke hun får det så ille.

Skrevet

Mamma73-mente ikke å skremme deg, men det er bare lurt å holde et ekstra godt øye med de små da......huff der fikk jeg dårlig samvittighet da....

Skrevet

Mine gutter hadde vannkopper da de var 8 mnd gammel. Først fikk A det, så gikk det to uker så fikk E det. Aner ikke hvor vi plukket opp smitten, men Hs er mitt heteste tips.

De fikk begge utrolig mye prikker. Så helt for j***** ut. Men de var ikke så syke, lett feber og ubehag. Virket ikke som de klødde noe særlig. E fikk det hardere enn A (er visst vanlig at andremann får det har jeg lest). Han fikk tom. vannkopp under beina, mellom fingrene og i våtkanten på øyet...

Det sies at de små er delvis beskytta første leverår om mor ammer og har hatt vannkopper. Hadde visst ingenting å si for oss.

God bedring!

Skrevet

Jeg vil tro at siden hun var så liten så ble hun ikke smittet. God bedring var til mamma73 :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...