Gå til innhold

tror dere boligprisene vil synke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

bor i sandnes i rogaland,og her er prisene helt vanvittige..

Har en drøm om å bygge eget hus,men akkurat nå ser det heller mørkt ut.. må vel ut med 2-3 millioner bare for tomt her nå for tiden.Tragisk..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jepp. klart det. krakket er på vei. og jeg er klar!

Skrevet

Jeg tror ikke prisene vil synke på eneboliger. Det må isåfall bli på leiligheter. Men jeg er helt sikker på at den vanvittige peisveksten vil stoppe opp.

Skrevet

tror nok det vil synke litt, og så stabilisere seg....

har akkurat kjøpt hus, så håper ikke det synker veeeeeeldig mye hehe

skal selge i stavanger nå og håper å få 2,4-2.5 for rekkehuset vårt

syke priser ja

Skrevet

Nei, det tror jeg ikke. Renten kommer ikke til å bli satt så mye opp som forventet tror jeg. I tillegg stiger prisene på bolig jevnt og trutt uansett - et krack har jeg ikke tro på, nei....Samboer er eiendomsmegler og her som vi bor/der han jobber er det ikke noe som tyder på nedgang - heller tvert i mot...men det kan vel variere litt fra sted til sted også.

Skrevet

Uff, jeg lurer fælt på dette selv. Slik som det er nå så må man ha ganske gode lønninger og lite annet (studielån f.eks.) for å ha råd til noe anstendig. Det er skikkelig deprimerende å tenke på at vi muligens aldri kan kjøpe et lite hus fordi vi vil få to ca små-middels lønninger og ahr store lån begge to og ikke noe særlig egenkapital (spart litt, men ellers ikke noe).

Men det er ikke oss vanlige som skal kjøpe og eie nå for tiden. Dette er tiden for de som har masse fra før:( deppe deppe. :(

Skrevet

ingen eiendomsmeglere som tror på krakk, vel? og krakket på 80-tallet kom jo som ei bombe på alle.

har bestemt meg for krakk, jeg. så det så! ;-)

Skrevet

He he - han hadde nok sagt det til MEG om han trodde det...men "problemet" her er i allefall at de som kjøper/er på utkikk har solgt med så god gevinst at de er villig til å betale veldig mye for ny bolig - så det blir på en måte en "ond" sirkel (alt etter som)...

Det er mye til salgs, og det går litt tregere enn i fjor for eks, men prisene går faktisk oppover og ikke nedover....

Skrevet

Tror ikke prisene går ned men tror det stabiliserer seg.

Skrevet

Hvis prisene går ned, tror jeg ikke de går ned mye. Får ikke håpe det iallfall. Banken spådde at om to år ville renta være på 6,5 prosent, og det er jo ikke helt vilt.

Skrevet

Tror neppe boligprisene akkurat vil synke, men regner med at det stabiliserer seg litt snart. Og da skal vi kjøpe nytt hus........ :-)

Skrevet

Jeg tror ikke på at risene skal gå noe ned, men det stopper seg naturlig. I området der vi bor har det allerede stoppet opp. For ett år siden gikk eneboligene for 6 og 700 000 OVER takst, og gjerne før visning... I dag så kan det ta uker og kanskje også mnd før husene blir solgt, og ikke til noe særlig mer enn takst... Og dette er rett utenfor Oslo.

Skrevet

Er jo lov å håpe hvertfall hehe :) her er det litt håpløst for tiden føler jeg...

Skrevet

Jepp! Jeg er overbevist om at det kommer en smell, og blir ikke overrasket hvis det kommer minst like brått som på 80-tallet!..

Skrevet

Tja..noen steder kansje..litt...en tror det vil stagnere og holde seg mer...hvis det ikke kommer en voldsom rente oppgang da.. Glad vi kjøpte et eldre hus som vi skal pusse opp...framfor å bygge nytt...i tilfelle det skjer...

I de større byene er det helt villt for tida..og det har tatt av rundt mindre byer også....et sted må det stoppe...det skal jo tross alt eteles også..og jeg kan ikke se for meg at vanlige folk skal ha råd til å betale på lån som er på 3mill og oppover i lengda.

Vi har 2 eneboliger ( begge litt eldre, men i god stand) pluss en tomt..og under 1,7mil i lån...vet vi er utrolig heldige. Men så har vi også valgt å bosette oss landlig og utenfor pressområdet.. 20min å kjøre til kjøpesenter , 30min til selve by sentrum....akseptabelt i grunn.

Skrevet

Nei, jeg tror ikke boligprisene kommer til å synke! Men jeg tror ikke de fortsette å stige like mye som de har gjort siste året.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...