Gå til innhold

Var ting bedre i gamle dager?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare et spørsmål...

Jeg er den første til å hive meg med på at vi skal ha utdanning, tid til spennende jobber, råd til eksotiske ferier, få noen søte små osv.

Men hvor ble det av tiden vår til å nyte dette da?

Kjenner selv at jeg løper i spissrotgang mellom jobb, barnehage og middagsgryten, for så å rekke å ha litt tid til familiekos rundt barneTV-tid. Har nå nettopp fått ny permisjon og bare nyter å ha tid igjen. Blir helt stresset over tanken på at til neste år, så er det på'an igjen, i dobbel takt med henting av to barn denne gangen.

Er litt trist at vi ikke klarer å ha en mellomting mellom før og nå. Et samfunn hvor man fremdeles hadde "nabokjerringen" og barn i gaten som ikke måtte løpe hjem for de skal kjøres til fotballtreningen eller hvor en må organisere treff i helgene med andre for at barna skal ha noen å leke med/ ting å finne på. Hvor de som var hjemme faktisk hadde et miljø rundt seg på dagtid og hvor en kan hjelpe hverandre mere uformelt.

Når jeg leser det jeg skriver må jeg le litt også, for dette er tanker som jeg egentlig ikke helt vil vedkjenne meg: jeg vil jo ikke gå rundt og være hjemmefrue!? Eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vett ikke om det var bedre, men jeg har vertfall funnet en mellom ting for meg og min familie. Jeg har jobbet 50% og hatt barna hjemme med meg. Det har vært deiligt, har fått det beste både av jobb og hjemme. Nå skal jeg begynne og jobbe 4 timer til dag, kl10-14. Passer meg utmerket. Har også venniner som jobber redusert så både jeg og barna har lag på dagen. Kunne ikke tenkt meg å være hjemme hele tiden, tror jeg hadde blitt srø da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...