Gå til innhold

Hva mener du skaper en fordom??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Personlig mener jeg at uvitenhet ofte ligger bak en fordom! og at en fordom kan forsvinne når man blir kjent med saken!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det ligger jo i ordet - en dom før, på en måte. man dømmer noen før man vet hvordan de er.

Skrevet

ble ikke helt ferdig....

og ja, bedre kjennskap til menneskene det er snakk om, vil ofte hjelpe.

for øvrig mener jeg at man med alder og modenhet vil få avkreftet de fleste fordommene sine, og oppleve at verden er full av nyanser. muslimske terrorister liker ikke jeg heller, eller muslimer som omskjærer døtrene sine. muslimer som er snille og greie (som eksen min) har jeg ingen problemer med. grunnen til at han er en eks, er ikke religionen hans.

Skrevet

ja, men spør fordi det kommer så vanvittige mange rare svar i innlegget "Hva er din største fordom.?"

HI

Skrevet

Informasjonsmangel. Det ukjente har alltid skremt mennesker, og mennesker foretrekker dermed å lage seg et bilde, men det er fremdeles litt skummelt inntil det blir kjent - derav de ganske absurde forestillingene.

Bill.mrk. "utallige ganger hørt setningene "Du ser ikke lesbisk ut, det hadde jeg aldri trodd, altså!"," fra folk som tror det er en kompliment.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...