Gå til innhold

Velkommen tilbake...

Anbefalte innlegg

Skrevet

..kjære Lutsuger!

Lyst å skrive et aldri så lite referat? Sånn til skrekk og advarsel, eller til inspirasjon, for oss som fremdeles ikke har turt å teste ut familieferie enda..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er hun tilbake? :-D

Skrevet

Har en følelse, ja.... :-)

Skrevet

Skikkelig følsom du, KaMa! Og godt er det, siden jeg ikke klarer å gjenta stuntet - har kødda rundt i hundre år nå og aner ikke hvordan jeg gjorde det sist. Leser nå Harry Potter for harde livet for å finne en måte...

Så det er folk her, ikke bare fe? Jeg har forresten kommet fram til en ny definisjon av folk man ikke kan stole på lenger enn man klarer å kaste dem: folk som jukser i kabal må være det aller nederste laget av menneskeheten.

Skrevet

Forresten, det var det referatet, ja - tar den verste delen først, den varte av ulike grunner lenger enn planlagt (les:dum mann og unge som får sjukdommer på de merkeligste tidspunkter)og jeg tror ikke det gir deg mer lyst på familieferie, men det er ikke så verst om man holder seg til egne unger og evt mann om man må. Det du for enhver pris må unngå er foreldre, egne og partners, samt søsken, igjen egne og partners, samt søskens barn. Hyttetur blir nemlig ikke hyggetur om man har glefsere, gnagere, dovendyr, sutrere og martyrer, og om de alle stemmer frp, skriker til tv'n (som står på døgnkontinuerlig), insisterer på hurtigris og tror at muslimene har tenkt å overta Norge blir det ikke bedre. Legg så til at søskens unger har alle tekniske innretninger som finnes, og har med playstation, mp3, boomblaster og bærbar dvdspiller til fjells (alle skrus på fra morran av, selvsagt, og samtidig) og insisterer på å ha med gameboy og mp3 selv på fisketur (som jeg gudskjelov ikke var med på), og du forstår hvordan jeg klarte å få nervøs mage og liten tru på menneskene en periode midt i ferien. Men borte fra denslags pest blir det bedre - fordelen med å være på familiehytta er at man kan dra derfra igjen, ellers er det utrolig mye ulemper ved å feriere på krapylenes hjemmebane.

Ellers har det vært bare gloria, bortimot, med telting i vann (som blir en kul historie etter at man er tørr igjen), tre uker i gummistøvler (for om det ikke regner så surkler det uansett i bakken...) mangelfull hygiene (som er feriens største bonus), mye vær og natur og sånt, en kort periode som husbesitter med hage (måtte dessverre leveres tilbake da leia utløp), uendelig mange runder UNO med fireåringen (som har lært å jukse og fryder seg), Anarchy in the UK, smådykk i kulturlivet, ekstreme mengder pottis og godis og altfor lite vin (men det er det jo alltid), og nå sinnsykt mye stinkende skittentøy (fire mennesker i en måned, regn ut...) og campingutstyr og fjellutstyr og ubrukt badetøy. Nå har jeg utført livreddende førstehjelp på balkongen, så den er vakker og frodig og innbydende til du kommer og slenger beina på kanten, balanserer vinglasset elegant og lar meg bomme røyk.

Du da?

Skrevet

jeg jukser i kabal :-)

Skrevet

Om ikke annet så høres familieferie alt annet enn kjedelig ut.

Selv tror jeg at jeg vil legge ned absolutt veto mot alle batteridrevne duppedingser som gir fra seg lyd, når vi en gang i fremtiden inntar ferieverden. Vi har byferie. Det har i grunnen vært usansynlig kjedelig.

Regnværet har lokket frem uante depressive tendenser..

Men sånn er studentlivet. Verden blir først lagt for mine føtter i neste uke. Da har pjokken et liv i barnehage å se frem til. Tror vi begge vil ha utbytte av å sosialisere med individer på eget nivå fremover.

Egentlig har jeg mer lyst på husmorferie enn familieferie, gjerne på balkongen din. (Jeg har alltid en røyk å bomme vekk..) Min er en lite innbydende, men akk så barnevennlig, innretning. Har en plan om blomster, urter og planter, men det ser ikke ut til å være gjennomførbart på ett par år..

Kabaljuks? Fortell. Jeg har jukset i kabal, fordi jeg haaaater å ikke få til ting. Spiller ingen rolle at man lurer seg selv til å tro at man klarte det, med juks inne i bildet... :-/

Skrevet

Hahahahaha.........herlig beskrivelse av ferien fra helvete:-))

Nesten så jeg fikk lyst til å bli med på balkongen og høre alle detaljer:-))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...