Meesah og HattiFnattene♡ Skrevet 27. juli 2007 #1 Skrevet 27. juli 2007 Jeg jobber som sagt på bensinstasjon. Ikke verdens beste jobb. Men jeg får betalt, og det er foreløbig det viktigste. Jeg ser så UTROLIG mange som kommer inn med barna sine, som er kraftig overvektige, men likevel kjøper pølse, godterier, hamburgere og det verste av alt..pommes frites. Og nå mener jeg ike kunder som kommer en gang. Dette er folk som kommer igjen og igjen. Ofte er det fedre som jeg har skjønt er alenepappaer. Skjønner de ikke hva de gjør mot barna sine? Hva er det egentlig de tenker med? Bare la oss se bort fra kroppsfasongen. Maten er jo farlig. Den burde komme med en advarsel. Akkurat som røyken. Hamburgeren er det sunneste av den maten vi lager der liksom. Det sier LITT. Unger får jo diabetes 2 så det griner etter for tiden. Jeg har så lyst til å bare si NEI, eller slutte. Men jeg trenger pengene, og det er jo ikke min sak å si hva man får gi ungene. Men HERREGUD. Samme med de kundene som kommer innom bensinstasjonen HVER DAG og skal ha pølse til frokost. Så kommer de igjen og skal ha pølse til lunsj, så kommer de igjen etter jobb og skal ha en pølse før middag, eller en hamburger så se slipper å lage middag. Den HUDEN de har, og ringene under øynene som kommer av feilernæring. Hudfargen blir gusten og de ser skikkelig uopplagte ut. Jeg mener....SÅ jævlig god ER ikke den maten. Og så kommer folk og kjøper seg mat klokken 11 på kvelden. Ofte de samme sånn tre fire fem ganger i uka..jeg blir deprimert jeg. Føler at jeg langer dop. Og mens jeg er inne på det...hva ER det med besteforeldre som absolutt MÅ dytte i unga søtsaker. Jeg sier at datteren min ikke får spise karameller eller sukkertøy, og helst ikke kjærlighet. Hvorfor skal de ABSOLUTT dytte i henne nettopp det da??? ARGH!! "Stakar" sier de...Hva? Stakar??? Fordi jeg ikke vil at hun skal få hull i tennene sine, eller sette sukkertøyet i halsen (hun har trangt et-eller-annet i halsen). Det er mer stakar hvis hun må borre i en alder av fire år. Eller hvis hun blir mobbet på skolen fordi hun er overvektig (nå er det liten sjangs siden hun ikke får snop i uka hjemme)..det nytter ikke lære andres små unger om indre verdier..Og gutta mine..10 måneder..DE TRENGER IKKE SUKKER!!! Jeg blir sprø!!! Det verste er at hverken mine eller sambos foreldre har latt oss trykke innpå godis, så hvorfor skal de absolutt gjøre det med barnebarna? Det går ikke utover meg, men unga. Og særlig eldstejenta som ikke kan få for mye sukker før hun sitter i taket. Og så til slutt et spørsmål...Hva skal man gjøre med en fireåring som ikke vil legge seg, når det allerede har fått konsekvenser fordi hun ikke har lagt seg. jeg har tatt cd-spilleren og sagt at hun ikke får lørdagsgodt. Men det var helt greit. Hun ligger fremdeles og tuller.
er det muuulig Skrevet 27. juli 2007 #2 Skrevet 27. juli 2007 jeeeg er sååå enig med deg! jeg er overvektig etter graviditetene...og at jeg snavller...på kvelden kansje....men DET skal søren ikke gå utover unga! jeg har blåst t gang på gang på gang ang. godteri og div. mat til ungene....først nå har de begynt å høre litt.....men de slenger jo kommentarer rett forran størsta...stakkar deg får ikke noe godt du da.....ehh...jo hun får på lørdag men ikke slikkerier...hun får litt portetgull til b-tv og det er nok! hun blir jo spinnvill av godter... at jenta ikke vil sove....det er det nok ikke stort man kan gjre noe med....mi er 5år....hun har ligget i senda i 1,5time nå våken å suller....men det er greit om hun ikke er trett...men i senga skal hun være...får ikke konsekvens av det....men om hun kommer inn i stua...eller begynner å tulle på rommet...ga da blir det konsekvens....for det vet hun at ikke er lov når det er sengetid...
Gjest Skrevet 27. juli 2007 #3 Skrevet 27. juli 2007 Enig! Skjønner ikke hvorfor en 6 mnd gammel baby skal få is.. hvorfor er det så gøy for dem? Fatter ikke. Gutten min får ikke is eller kake før han er ett år i allefall. Han har fått smake litt hjemmelaget blåbærsyltetøy på fingeren, men han skal ikke legge seg for vane at søtt er best enda.
Meesah og HattiFnattene♡ Skrevet 27. juli 2007 Forfatter #4 Skrevet 27. juli 2007 Konsekvensen har kommet fordi hun har tullet da..:-) Ikke fordi hun ikke sover. Hun har hoppet og turnet i engen osv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå