Gå til innhold

Lange sykluser tegn på manglende el?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer litt på dette. Tror jeg har lest det her inne at lange sykluser er tegn på at man ikke har el.

Noen som vet om dette stemmer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja, for å få TR må man ha EL....og ingen EL...ingen TR...

Det er slik jeg har forstått det hvertfall. Er plaget av ustabile sykluser...

Skrevet

Ja, samme her. TR kommer jo, men gjerne 40+/- dager mellom hver gang. Lurer på om det karakteriseres som lang syklus (jeg selv synes seff det er kjempelenge!!:P). Men siden jeg tross alt omsider får mensen, har det vel gjerne vært en sen el og?

Skrevet

EL inntreffer så og si alltid 14 dager før TR kommer.

Regn første dag med friskt blod som første dag i TR, og tell deg 14 dager bakover...så finner du EL. Lønner seg kanskje å skrive opp i et skjema eller noe, slik at du her mer kontroll =)

jeg har begynt med det, og har i tillegg kjøpt EL-tester, som jeg tar hver dag fra ca. dag 12 i syklusen.

...er nemlig fast bestemt på å finne EL denne gangen =)

Sykluser på over 40 dager er jo mye...men om den har stabilisert seg der for deg, så er nok det normalt for deg =)

Skrevet

Jaha....stabilisert seg på 40 dager?? Det nekter jeg i så tilfelle å gå med på!:P

Jeg var veldig ivrig på el-testingen de første mnd, men det ble litt dyrt i lengden, ja... Ikke fant jeg el heller, så jeg ga opp hele greien.

Fant el for første gang forrige pp, men det var et lykketreff, testet bare på måfå én kveld. Så får satse på at jeg har el, og bare kjøre på med sambo jevnlig gjennom hele mnd.

Håper du finner el denne gangen da, krysser fingrene for deg!

Skrevet

takk for det... Med min flaks kommer vel EL i løpet av helga...når sambo er bortreist, hehe.

Lykkt til du også =)

Skrevet

En menstrasjon og en blodning er ikke det samme. Det kalles kun menstrasjon hvis det har vaert en egglosning. Men blodningen som kommer uten at man har egglosning ser somregel helt lik ut. Disse periodene er noe lengere. Man regner mellom gjennomsnittlig ca. 10 til 20 dager lengre. Saa ja det kan stemme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...