Gå til innhold

Når skal man tilby babyen smokk da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er 1 uke i dag. Jeg ammer, og hun er jo kjemperolig ellers... Er det noe vits å gi smokk da? Har jo lyst egentlig så ikke hun skal bruke meg som smokk, det gjorde eldste tulla, men... det er jo ikke sikkert hun minste og vil gjøre det...

Hva er det negative med smokk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis hun ikke viser tegn til behov for smokk, så ikke gi.

Negative er avvenninga og mulig skjeiv tannstilling..

Eldste her fikk sutten etter 10 dager. knotten var bare 9 timer. De hadde et stort suttebehov, og jeg klarte ikke sitte med puppen plugga i hele tiden.

Skrevet

Hun viser ingen behov for det nå i allefall, hun er kjemperolig bare hun får maten sin.

Men har hørt man må begynne tidlig for å de små skal "ta den"...

Er veldig usikker på om jeg vil gi smokk.... og gjør jeg det er det KUN fordi jeg vil "spare" tid siden jeg har ei på 2,5 år og liksom...

Skrevet

jordmor på sykehuset anbefalte å vente til den lille er to uker gammel:)

Skrevet

jo tidligere jo lettere tar de den...eldste mi var 1 mnd da jeg prøvde smokk og hun nektet å ta den..nr.2 var 2 dager og vi øver enda..hun tar dn , men ikke bestandig..nå er hun 5 uker...

Skrevet

Ble også brukt som smokk til eldstejenta og vil ikke det igjen. Minsten fikk smokk etter 6 dager og roer seg med den, men er ikke superflink. Vi må ofte holde den inne. Virker som han også kan roe seg fint uten. Er nå 7 uker.

Skrevet

På sykehuset der jeg fødte sa de man skulle vente med å tilby til ammingen var godt i gang. De sa at 3-6 uker var passe. Vi tilbydde ikke da han ikke viste tegn på å trenge det. prøvde da han var noen måneder, men da ville han ikke ha.

Nå er han 10 mnd og jeg syns det er helt greit uten smukk:) Slipper avvenninga og de skitne smukkene overalt:)

Skrevet

Begynn når du har ammingen i gang!!!!!!!!!

Ingen her som nevner at det anbefales smokk mot krybbedød!!!!!

Min hadde sånn suttebehov at han hadde garantert suttet på tommel hvis han ikke brukte smokk. Lettere å bli kvitt smokken enn tommelen:)

Smokker kan også kokes og steriliseres. Jeg har mangen smokker, alltid nye tilgjengelig i stellevesken, hvis han mister den eller noen tar på den. De fleste smokk levrandører har veldig greie smokk "etuier" så du kan ha de liggende i vesken uten at de blir skittne.

Finnes mange greie måter å slutte med tutt på. Kaptein sabeltann f.eks tar imot smokker i Dyreparken i Kr.sand. Akvariet i Bergen tar i mot smokker og bruker de til å mate fisker som sutter på smokker. Kjempe gøy for ungene!

Min jordmor anbefalte det ikke pga hygiene. Men for meg teller krybbedød mer..... pluss at tomlen er hvertfall uhygenisk føler jeg....

Tonje

Skrevet

Jenta vår fikk smokk av sykepleierene på sykehuset da ho var nyfødt, bare noen timer gammel. Ho låg på neonatal, og de hadde bare gitt henne smokk uten å spørre oss først. Men det var greit for oss altså :) Nå er ho snart 4 mnd. Amminga har gått som en drøm hele tiden også!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...