Gå til innhold

Trenger hjelp til å dempe kynnerne nå!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt regelmessige kynnere i snart 2 timer nå, snakket med føden å jm anbefalte meg å ligge i badekaret å se om det avtar.

Noen andre tips til å få roet ned kynnerne? er livredd for at det skal gå over i rier, er jo alt for tidlig!!!

Hadde masse kynnere sist jeg var gravid, men de ble aldri regelmessige, så derfor ble jeg litt redd nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ligge i badekar? Det syns jeg var merkelig, fikk beskjed om og ligge enten i seng eller sofa sist jeg hadde masse kynnere og det var tidlig i svangerskapet. Varmt vann har jeg hørt kan forsterke kynnerne, men det er jeg heller ikke 100% sikker på.

Skrevet

Oi...Hvor langt er du på vei? Har desverre ikke så mange råd til deg:( uten om sitte i badekar, gå litt. hmm...

Skrevet

Legg deg i badekaret - det er som regel med på å dempe rier:-)

Skrevet

Fikk beskjed først fra stesøsteren min om å legge meg på sofaen å slappe av, for å se om kynnerne avtok, noe de ikke gjorde.

Er i uke 32....... Hopper i badekaret så snart jenta mi er sovnet.

Skrevet

Det er vel bare å ønske seg en fødsel, det, så stopper alt opp? det er nå min erfaring. Sofa er sikkert bra. Sjokolade og tv hjelper mot ALT.

Skrevet

Ja, da forstår jeg:( Hmm, du får bare slappe av..så får vi virkelig håpe det avtar! Slapp av så godt du kan, prøv å ha med en tekopp i badekaret mens du ligger der:)

Skrevet

Her er en tråd fra da jeg gikk gravid, hadde masse kynnere, som ble regelmessige en dag i uke 31 eller noe sånn (vet ikke hvor langt på vei du er..) Vi var en del jenter i samme situasjon, så vi samlet erfaringer i en egen tråd:

http://www.barnimagen.com/forum/thread/5925231

Min erfaring fra da jeg fikk disse riene, var at de ble mer og mer regelmessige. Jeg snakket med sykehuset flere ganger, og da det ikke gav seg etter noen timer, dro jeg inn for en sjekk. Da sjekket de rieaktiviteten med sånn bånd rundt magen jeg ikke husker hva heter, og gav meg riehemmende piller (bricanyl). Jeg ble lagt inn for natten. Neste morgen sjekket de modning, og det var heldigvis ingen modning! Men (mer eller mindre regelmessige) kynnere fortsatte, og jeg fikk med bricanyl hjem, og fikk beskjed om at så lenge jeg gikk lenger enn uke 34 var det greit. Så for meg gikk det veldig greit, selv om de gikk over i rier. Jeg hadde imidlertid slitsomme kynnere dagen lang resten av svangerskapet, for min del var avslapning trikset for å redusere de, samt unngå å bøye seg ned for mye (magen i klem).

Lykke til, og knip igjen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...