mamman til leon og Noah Skrevet 27. juli 2007 #1 Skrevet 27. juli 2007 Jeg bare lurer på noe hvis man skal ta keisersnitt... hvorfor blir det gjort før termin?
Solstrålen80 *gutt og jente* Skrevet 27. juli 2007 #3 Skrevet 27. juli 2007 planlagt KS er vel ca. 2 uker før termindaton
Solstrålen80 *gutt og jente* Skrevet 27. juli 2007 #4 Skrevet 27. juli 2007 ahh hvorfor ja,sikkert så ikke fødselen starter av seg selv.
mamman til leon og Noah Skrevet 27. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 27. juli 2007 takk for svar har du tatt ks? jeg har litt angst etter en toff fødsel med første mann... har virkelig ikke lyst å gå gjennom det en gang til
mamman til leon og Noah Skrevet 27. juli 2007 Forfatter #6 Skrevet 27. juli 2007 tøff skal det stå hehe
Gjest Skrevet 27. juli 2007 #7 Skrevet 27. juli 2007 Kan dere svare meg på noe da? =) Hvis det blir keisersnitt på meg (som jeg ikke tror), så har jo jeg termin 11. januar, jeg kan jo ikke ta keisersnitt i romjula da?
Solstrålen80 *gutt og jente* Skrevet 27. juli 2007 #8 Skrevet 27. juli 2007 ja hadde hastesnitt,absolutt ikke å anbefale. hadde dritvondt etterpå,klare ingenting på 2-3 uker hvertfall. hadde hematom slik att såret var råhovent med masse blod inni,som de måtte klemme ut på sykehuset til slutt 14 dager etter fødsel. de holdt hvertfall på en time. fikk også UVI og skikkelig magesmerter etter 2 uker å da ble jeg sendt til sykehuset i ambulanse. aner ikke hva det var egentlig. nei huff var hos legevakten daglig. men.... va skikkelig uheldig å jeg da. jeg håper på vanlig fødsel denne gang:)
¤¤¤2xE¤¤¤ Skrevet 27. juli 2007 #10 Skrevet 27. juli 2007 Lalla: Æ har fått innvilget planlagt keisersnitt pga total ruptur grad 4 i forrige fødsel. Planlagt keisersnitt blir som regel utført 7-10 dager før termin. De vil ikkje gjøre det nærmere termin pga sjansen for at fødselen starter. Hvis du har termin 11.januar, og den ikkje blir flyttet, så skal du vel i teorien bli tatt tidligst 1. januar=)
Blue Lady Skrevet 27. juli 2007 #11 Skrevet 27. juli 2007 Jeg har fått innvilget KS 7 dager før termin.. fødte nr1 6 dager før.. Synes det er merkelig at jeg ikke får litt før, siden Lucas kom av seg selv på samme tid som KS skal tas, men det får bli sykehuset sitt problem om jeg kommer før
¤¤¤2xE¤¤¤ Skrevet 27. juli 2007 #12 Skrevet 27. juli 2007 Blue Lady: Ja, de va kanskje litt rart at du ikkje blir tatt før.... Æ skal, mest sansynlig, bli tatt 10 dager før. Man skulle vel også tro at de kontrollerer hvor stort barnet er også.....om de e klart liksom=)
ana baroma Skrevet 27. juli 2007 #13 Skrevet 27. juli 2007 Jeg skal ha planlagt ks 11 dager før termin (av medisinske årsaker), de ville være ganske sikre på at fødselen ikke startet av seg selv før ks. Det vanligste er mellom 7 og 10 dager før termin.
Beibi82 Skrevet 28. juli 2007 #15 Skrevet 28. juli 2007 Tulla mi kom med KS 10 dager før terminen. Blir ganske så invalid de første ukene etterpå.. noe dere helt sikkert er klar over. Håper på en naturlig fødsel denne gang, var ingen hyggelig opplevelse sist.
SusyQ Skrevet 28. juli 2007 #16 Skrevet 28. juli 2007 Jeg skal ha KS 1 uke før termin. Grunnen til at de tar før termin er at fødsel ikke skal komme i gang. Planlagt keisersnitt i Norge er helt trygt, men sjansen for komplikasjoner øker jo større åpning mormunnen har. Derfor ønsker de å unngå hastekeisersnitt. Grunnen til at de fleste sykehus nå tar nærmere termin enn 2 uker før, er at en stor norsk undersøkelse viste at dersom planlagte keiersnitt ble tatt ca 1 uke før termin var det ingen økte komplikasjoner for barnet sammenliknet med vaginal fødsel. Ved tidligere ks hadde 8 prosent av barna lettere pusteprobemer, sammenliknet med 4 prosent av de vaginalt fødte. Når ks ble tatt 1 uke senere var det ingen slik økt risiko. Derfor ble praksis endret.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå