Trinemor7 Skrevet 27. juli 2007 #1 Skrevet 27. juli 2007 Har begunt å klø veldig på magen, den vokser mye nå. Er 23 uker på vei. Lurer på hva det beste er å smøre seg med for å unngå strekkmerker, eller ivertfall forbygge det. Klem
☆Monica80♥ღSiriღ♥ Skrevet 27. juli 2007 #2 Skrevet 27. juli 2007 Smører bare med vanlig fuktighetskrem jeg.. Og om jeg gidder bruker jeg babyolje etter at jeg har vært i dusjen (smøres på FØR du tørker deg).. Ikke sett et eneste strekkmerke ennå jeg
Niem og Patrick Skrevet 27. juli 2007 #3 Skrevet 27. juli 2007 Kjøpte en kokos-stick fra body shop, god og lukter godt=)
Trinemor7 Skrevet 27. juli 2007 Forfatter #4 Skrevet 27. juli 2007 Babyolje er sikkert lurt:) det skal jeg begynne med!
Månestrålen :-) Skrevet 27. juli 2007 #5 Skrevet 27. juli 2007 Jeg smurte meg med alt mulig i forrige svangerskap, men fikk strekkmerker fordet. Det viktigste for å unngå strekkmerker er og jevn vektøkning slik at huden får tid til å tøye seg.
Athina' Skrevet 27. juli 2007 #6 Skrevet 27. juli 2007 Jeg bruker Vichy complete action anti-strech mark cream som jeg kjøpte på apoteket. Fet. litt dyr og fin krem, ikke vet jeg om den virker men smører meg allikevel :-) Ellers er jeg enig med novemberbarn, og bare tilføyer at stekkmerker er hormonelt og er det ment at de skal komme så kommer dem uten at noe man gjør kan forhindre det.
kath gutt07 & jente10 Skrevet 27. juli 2007 #7 Skrevet 27. juli 2007 Jeg smører med Spenol. Ikke fordi jeg er så redd for strekkmerker, men pga kløinga, og det hjelper veldig godt. Synes jeg da... Det er jo spene-krem, så bør vel funke ganske greit....
pablo Skrevet 27. juli 2007 #8 Skrevet 27. juli 2007 Smører meg hver dag med en strekkmerke krem fra Body Shop jeg.
annie-77 Skrevet 27. juli 2007 #9 Skrevet 27. juli 2007 Clairins har en dyr men god olje mot strekkmerker (parfymeri), bruker denne når jeg har dusjet. Eller bruker jeg cocoa body butter og smører med, og dusjkrem i samme serien. Gjorde dette sist og og fikk ingen strekkmerker, snakka nylig med ei venninne som ikke fikk noen strekkmerker under første gravididtet, men flere nå. Så jeg tør ikke la vær og smøre meg... Dumt om det var kremene som hjalp og jeg dropper de nå. Ops, du ville jo først få stoppet kløen du, Clairinsoljen, eller olivenolje pøs på. Kremer med vann i er lite hjelp år huden klør. Håper det hjelper seg innen et par dager!
endelig_gravid_83 Skrevet 28. juli 2007 #10 Skrevet 28. juli 2007 spør på apoteket. jeg leste om det her om dagen, om noe man kunne kjøpe mot kløe på apoteket men husker ikke hva det var....
Gullet og frøet <3 FØDEKLAR <3 Skrevet 28. juli 2007 #11 Skrevet 28. juli 2007 prøv Mama Mio sin tummy rub. Selges på DenKuleMage og noen andre gravid butikker. Den er mot strekkmerker men skal visst også være veldig god mot vekstkløe.
Pockahontas Skrevet 28. juli 2007 #12 Skrevet 28. juli 2007 Jeg har hørt at A-Creme fra apoteket skal være fin. Jeg bruker kroppsolje fra Decleor (kjøpes i hudpleiesalong). Den er spesielt fin for gravide står det :-)
Tuppamor Skrevet 28. juli 2007 #13 Skrevet 28. juli 2007 Jeg vet om et par fine kremer som jeg har veldig lyst til å anbefale. Den ene er honningdråper elisabeth arden. Den er beregnet for tørr hud og den lukter friskt. En annen krem som jeg er veldig flott er Ahava Dermud. Den er også beregnet på tørr hud og den er veldig god og lukter ikke mye. Begge kremene verer lenge og er body lotion.Pris rundt 250. Jeg smører også med babyolje om kveldene. En liten dråpe eller to på magen gjør godt. Det klør endel nå når ting begynner å bli litt tungt forran. Jeg er nå i uke 26+4. Håper at de som prøver disse kremene og er like fornøyd med disse kremene som det jeg har vært. Lykke til med kløen! Klem fra tuppamor
Moyra Skrevet 29. juli 2007 #14 Skrevet 29. juli 2007 siden den dagen jeg fant uta t jeg var gravid (uke 12 ) har jeg smørt inn puppene, magen og lårene mine med hvetekimsolje (fåes kjøpt på sunkost). Jeg smører meg inn hver dag etter at jeg har dusjet.. Dette gjør at huden holder seg myk og elastisk, og har unngått at huden klør. Absolutt noe å anbefale Lykke til
Birgit72 Skrevet 29. juli 2007 #15 Skrevet 29. juli 2007 Jeg smører hver kveld og noen morgener med Weleda Svangerskabsolje. Fikk den anbefalt av svigerinnen som igjen har fått den anbefalt av flere. Du får kjøpt den på helsekost. Den er superdrøy og nydelig!. Lykke til :-)
Teltpluggen Skrevet 29. juli 2007 #16 Skrevet 29. juli 2007 Cocoa Body Butter fra the Body shop:) http://www.the-body-shop.no/produkter.aspx?docid=242 En av de der altså. Jeg bruker den med kakaosmør. DIGG lukt!;P
MajjaHarToVakre♥♥ Skrevet 29. juli 2007 #17 Skrevet 29. juli 2007 Jeg er ikke noe glad i kremer som lukter for tiden, så jeg bruker rett og slett A-creme. Feit og fin, kan brukes til alt! Uten lukt, og med vitaminer som ikkt tørker ut. Den er nå ihvertfall jeg glad i, men om det er noe mot strekkmerker vet jeg ikke.. Men magen min har vokst endel på kort tid, og det har klødd masse. Mye mye bedre etter jeg prøvde A-creme...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå