Én til Skrevet 27. juli 2007 #1 Skrevet 27. juli 2007 Har så forferdelig vondt i halebeinet mitt, selv om det er 4 uker siden fødselen nå.. Var hos legen min i dag, men ble egentlig ikke noe klokere. Har prøvd kiropraktor, men synes ikke det har blitt noe bedre. Er grusomt vondt å sitte vanlig, særlig på hardt underlag. Noen med erfaring og som har noen tips? Og kan dette ha noe med at fødselen min gikk fryktelig fort, såkalt spontanfødsel, tro? Jenta mi kom ut på én pressri.. lille rakettjenta ;-)
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 27. juli 2007 #2 Skrevet 27. juli 2007 Har ikke fått vondt i halebeinet ifbm fødsel, men jeg har hatt vondt - lenge! Så vidt jeg har skjønt så er det ikke så mye legene kan gjøre dersom man har fått en brist eller brudd, annet enn å skåne det mest mulig med sittestillinger og sånn. Selv hadde jeg vondt i bortimot et halvt år, men ikke like ille hele tiden da. Men kunne ikke sitte lenge på pinnestoler, og når jeg satt i sofa måtte jeg helst sitte med beina høyere, sånn at jeg fikk vekta mer "bakpå" når jeg satt, for å sitte godt i mer enn 2 minutter. Eller lene meg fremover, feks legge albuene på bordet og "stikke rompa ut". Gikk ikke så langt at jeg skaffa meg badering ;o) Heldigvis..
Grigri m/3 gutter Skrevet 27. juli 2007 #3 Skrevet 27. juli 2007 Jeg hadde vondt i halebeinet en stund etter fødselen. Jeg hadde bekkenløsning de siste mnd, og pga den og stingene kunne jeg ikke sitte vanlig, eller tilsidelent, så det var bare litt baklent, på halebeinet som gikk an. Det ble så vondt at jeg endte opp med sånn ring for å sitte, og jeg var ikke mennestke før 10 dager etter fødselen omtrent. Jeg trodde det var i forbindelse med bekkenløsningen eller at jeg måtte ligge på rygg under fødselen. Jeg har hørt at halebenet kan til og med knekke under fødselen, for det vipper bakover og liggende på rygg er verste fødestilling ifb med det. Kanskje spørre lege? En pressri hørtes fort ut ja!
Gjest Skrevet 27. juli 2007 #4 Skrevet 27. juli 2007 Som en del av bekkenløsningen hadde jeg mye vondt i halebeinet. Det er ligamenter som er festet til halebeinet, disse var vonde hos meg, lagde lissom et drag på halebeinet. Jeg gikk til manuell terpaut og fikk behandling på disse ligamentene med bl.a strøm + tøying av disse ligamentene (via endetarmen usch finnger i rompa) Så etterhvert slapp det på en side så på den andre. Det er dritvondt, anbefaler deg å gå til en manuell terapaut hvis det ikke gir seg etterhvert. I mellomtiden ville jeg avlastet og gått en del turer for å styrke muskulaturen i setet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå