Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror jeg blir gal. Svir sånn på brystvortene. Noen som har noen gode råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På Ammedebatten på dinbaby er det mange amme-eksperter som kan hjelpe, men jeg kan jo fortelle hva som hjalp meg!

Tørre ammeinnlegg.

Purelan-salve (fra apoteket)

Aloe Vera gele

Pumpe den ene puppen en hel dag slik at brystvorta får hvile. Neste dag bytter du.

Lufte puppene

Passe på at babyen er skikkelig hekta på.

Hvis ungen har sugd seg fest og du av en eller annen grunn vil ha den av (feks hvis den sover), så stikk en finger inn i munnviken slik at vakumet forsvinner.

Jeg hadde det ganske vondt i to måneder, men de fleste er herdet etter et par uker. Ta kontakt med helestasjonene dersom det ikke gir seg, for å utelukke feks sopp. Og igjen; jeg anbefaler de flinke damene på ammedebatten! Masse lykke til!

Skrevet

Dersom du ammer, må du sørge for at sugeteknikken til babyen er riktig. Kontakt helsestasjonen din for veiledning.

Et annet, godt tips (i tillegg til rett sugeteknikk!), er å kjøpe en teklype, en sånn med to små siler i spenn mot hverandre. Bryt av silene og ha en sil over hver brystvorte. Da gnisser ikke vortene mot bh-stoffet.

Noen anbefaler albueskjell, men de er helt tette og fører ofte til soppinfeksjon. Tesilene gir luft til brystvorta.

Skrevet

Hørt at farris skal fungere bra jeg...

Skrevet

Burde kanskje ha skrevet at jeg har tre uker igjen til termin.

Skrevet

Sliter med det samme her. Har 6 dager til trmin. Har bare lyst til å så AUUUUU!

Skrevet

jeg og har 3uker igjen til termin, og brystvortene mine svir som bare pokker... lurer endel på dette selv:)

Skrevet

Jeg har selv brukt en brystvortekrem fra avent og den er veldig bra.... prøvde først purelan som jeg også prøvde etter de to første fødslene men avent sin er 10 ganger bedre...... begynn å smøre før du føder så kanskje du slipper unne det værste......

Jeg fødte for 2 uker siden og nå er jeg ikke sår i det hele tatt etter å ha brukt avent salven....

Lykke til hvertfall

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...