Gå til innhold

dere som jobber i butikk. Litt inspirert her:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det dummeste en kunde har sagt til dere?

Etter å ha jobbet i serviceyrket i 20 år, har jeg hørt noen aldeles utrolige tolkninger av kjøpsloven.

Og opplevd at kunder som jeg spør om de vil ha hjelp, bli sure å slenge i fra seg at "de har vett nok i hue til å spørre om hjelp HVIS de trenger det.

Og halvparten av kundene overser, og hilser ikke.

Helt vanlig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er ikke det dummeste jeg har hørt, men en ting jeg er dritt lei..

jobber i matbutikk, og vi må ALLTID spørre om de vil ha kvitteringen, og når man får svaret " nei, får jeg igjen noe på skatten av den da, hahaha?" for ørtenne gang, blir man ganske lei..

SÅÅÅ morsomt hver gang lissom ;)

Skrevet

Når jeg jobbet i fotobutikk kom det inn en tilsynelatende helt normal dame, hun skulle kjøpe noe og spurte sånn rett ut av det blå om jeg trodde på Gud. Jeg som er ateist svarte: nei, det gjør jeg ikke. Da fikk jeg til svar at jeg kom til å brenne i helvete. Snakk om hyggelig kunde du! Fortalte dette til sjefen min, og hun sa at jeg skulle ha vist kunden døren.....men jeg var helt utafor til å gjøre noe som helst.

Skrevet

Har jobbet i klesbutikk og guuuud så mange rare kommenterer ol jeg har opplevd:o) En gang hadde vi sommerkjoler på salg - sånne stroppekjoler som gikk ned til leggen. En skikkelig bimbo kom inn og prøvde denne - hun skulle ha den og ville gå med den, men syns den var litt for lang - så hun ville at jeg skulle klippe den av til mini-mini-kjole! Altså, bare ta en saks og klippe rundt mens hun hadde den på seg....ja, ja - kanskje greit at den var på tilbud...lurer på hvor lang tid det tok før hele kjolen raknet vekk...det var i et sånt stoff som jeg så kom til å rakne når jeg klippet av det sånn;o)

Skrevet

Opplevde at en kunde klappet meg på rompa da jeg sto foroverbøyd. Fikk tillatelse til å lappe til han, hvis det skjedde igjen:)

Skrevet

Sto i full uniform (skjorte, slips, bukse) og rydda i hyller, kasta papp osv. (matbutikk) Fikk spørsmålet "unnskyld, jobber du her?" Ehhhh, nei, jeg bare liker å kle meg sånn og hjelpe til litt....

Skrevet

mamma opplevde at en dame kom å byttet brukte sko, den som tok imot skoene merket ikke at de var blitt brukt før. Men så var det en annen kunde som skulle kjøpe de og da oppdaget både mamma og kunden at skpene hadde blitt merket med navn inni og at det var litt sand oppi. HVEM gjør sånt? er ikke det det frekkeste i verden så vet ikke jeg..

Skrevet

Jeg hadde en kunde en gang som stabla alle varene sine oppi armene sine(ganske mange varer...) og traska ut mens han skreik og bar seg over at han måtte betale for bæreposene med butikkens logo på. Forøvrig er jeg enig... Men; ta med handlenett ellerno neste gang da =P Det koster jo noe for bæreposer i nesten alle matbutikker nå for tida!

Hmmz...det var det eneste jeg kom på. Hukommelse som en gullfisk! Ellers når det er vanskelige kunder pleier jeg bare å smile så bredt jeg kan og være overhyggelig omtrent til de ikke klarer være sinna mere...hehe! Sikkert skikkelig irriterende =P

BTW: Søstra mi opplevde ei spesiell kjærring en gang: Hu spurte om dama ville ha lappen, hvorpå hu fikk ett hissigt "Ja, selvfølgelig!" tilbake. Hu "måtte jo se om hu prøvde å lure fra henne penger!"...hehe! Søstra mi spurte neste mann i køen om han ville ha lappen, han svarte:"Nei, du det går greit, jeg stoler på deg jeg!" =)

Skrevet

Jeg jobbet på et bakeri/konditori en stund, og folk klaget på ALT! Til og med noen som klaget på at kaffen var for varm, den tok virkelig kaka, hehe!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...