Gå til innhold

Pappa'n "gruer" seg litt til pappapermisjonen.......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke det at han ikke deltar i stell osv...men som han sier: han er så redd for at han skal gjøre noe galt, at det skal skje noe med gutten osv. Jeg trygger og trygger på at dette går så fint, jeg ammer ikke lenger og pappa'n er jo kjempe flink til å delta - har alltid vært der, men det er vel det at jeg har vært i bakgrunnen har det vært noe han lurer på osv. Han er jo mye mer aktiv i forhold til lek med lillegutt osv. enn meg...men det går på det at nå blir han "alene" mange timer pr. dag og har ingen å spørre... Har trygget han på at jeg er bare et tlf. nummer unna, moren hans likeså...

Hvordan kan jeg trygge han på at dette går bra, gjøre han mer selvsikker i hovedansvaret mens jeg er på jobb?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare fortsett å oppmuntre og trygge han. Han er nok ikke den eneste tror jeg. Min derimot kunne tenke seg å være mer alene med lillegutt enn det han skal (vi skal reise bort i hans permisjonstid/min ferie). Han synes det er kjekt å ha han alene (hmmm.....moren "maser" litt kanskje? :-)), stor forskjell med andre ord.

Skrevet

Være borte en hel dag innimellom. Spørre han hvordan han kan bli trygg. Det er som regel overgangen som er skummel, men så går det greit når han kommer igang og erfarer at han mestrer det.

Skrevet

Som svart over her, så kan du eks være borte en dag, eller ei god stund, slik at han får øvd seg litt på å ha ungen alene. Og vis ham Dib, så han kan spørre hvis han lurer på noe, hehe.

Skrevet

HI her...takk for svarene. He-he...han er helt oppgitt over vi jenters bruk av tid på alle rare ting her inne på Dib og Bim...så tror ikke det er tingen;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...