Gå til innhold

flere som bor på 55 m2?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan synes dere det går/ vil gå med en liten en?

Tips til praktiske løsninger / innkjøp?

Råd mottas med takk:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bor på 45 vi :)

Har ikke blitt tre enda da, men tror det kommer til å gå kjempe greit. Skal bo her til hun er 2år.

Vi har veldig lite bad, så vi har kjøpt en stellekomode med skuffer, badekar og stellebrett i ett. Sa kan vi stelle på soverommet, samtidig som det er plass til litt utstyr og klær i kommoden. Dersom du har plass på badet finnes det stelleplater som lan monteres på veggen som en klaff som kan slåes opp, eller det kan festes på badekaret. Så også en sprinkelseng med stellebord oppå...Kjøper sprinkelseng som hun kan søve i til hun blir 2. Har kjøpt teppe til å leke på gulvet med, som bare kan puttes i skuffen når hun ikke bruker det... Må oppbevare vogna i fellesgangen, men tenkete å bruke baggen til å sove i om dagen, slik at det blir en forandring på dag og natt...

Tipset er i alle fall å ikke kjøpe mer en nødvendig... de trenger jo egentli ikke så mye :)

Skrevet

Jeg bor på 53 m2,- har stor stue, men lite bad - kjøpte først sånn vegghengt stellebord som nevnt over her, men det var altfor bredt, så jeg byttet det inn (ikea) m et enkelt stellebord isteden, som kan stå i dusjkroken når det ikke brukes. Må ha vogna i stua, eller ute i gården (bygård). Nå blir det bare meg og babyen, og jeg regner m å bo der i 3-4 år fremover, pga. beliggenheten - kort gangavstand til alt, bank, post, apotek, butikk, helsewstasjon etc.

Gjest Ut på tur
Skrevet

Vi har litt mer plass. Men føler likevel behov for å tenke på plassen.

Har bl. a et veldig lite bad. Vi har ikke vaskemaskin på badet så vi har kjøpt et helt enkelt lite stellebord på Ikea som vi vurderer å sette hjul på (vi hadde ikke hatt plass til stellekomode) vet det er mange som har en stellematte oppå vaskemaskinen.

Vi har kjøpt leandervugge som den lille skal sove i den første tiden. Eneste måten å få plass på vårt soverom. Mulig den må henge delvis over vår seng.

Vi er heldig for de ekstra m2 vi har gir oss et lite barnerom. Der skal vi inntil videre ha alt av klær stelleutstyr osv som vi ikke har plass til på badet.

Vi har veldig liten stue, så det blir ikke snakk om noe lekegrind, vugge i stuen el.l

Kommer heller ikke til å bli plass til massevis og lassevis av leker. Men det behøver de jo heller ikke ;)

Skrevet

vi bodde på 45kvm til størstemann var nesten to vi..gikk kjempefint! stikkord til oppbevaring: ikea..hehhe,blei jo ganske fullt når han begynte å få litt leker og diverse da..og under sengene og hver krinkelkrok av soverommet var stappa..men det gikk jo..

Skrevet

Hei!

Vi bor på bare 50 m2. Kan nok bli litt trangt, men det ordner seg alltids. Men når ungen begynner å skulle bevege seg rundt i leiligheten, vil vi se etter noe større. Men det er jo ikke før om ca 7-8 måneder eller noe sånt.

Skrevet

Vi bor på 51 kvm, og venter nr 2. Spente på hvordan det skal gå, gikk greit med oss tre. Så når som det blir fire, så.. hehe. INnstillinga er at vi skal få det til, men får se etter hvert :)

Skrevet

Vi har 50 kvm. Det går nok greit den første tiden, men det spørs etterhvert... Siden jeg skal ha permisjon ett år, så er jeg ikke ferdig å studere før om tre år. Skulle gjerne bodd her så lenge (bor nært skolen) men det blir vel i trangeste laget med tre personer og en hund i så mange år.

Til babyen har vi kjøpt ammemadrass, så blir det en "seng i senga vår" den første tiden, og vi slipper å plassere ei sprinkelseng enn så lenge.

Skrevet

Vi bodde på 50 til første tassen vår ble to. Gikk fint det:) Bruker sjelden så mye plass likevel. Nå venter vi nr to og bor i hus, men vi har fortsatt veldig lite bad. Samme hvordan du bor blir man aldri helt fornøyd likevel. Men selve ungen trenger igrunn ikke så mye plass. Lekegrind har du hvertfall ikke behov når du bor på liten plass. Jeg vil ikke ha det nå engang, lekegrind tar altfor stor plass. Ungen nå kommer bare til å være i stua stort sett, setter jo grind på trapper og sånn, og eget rom har de ikke bruk for før de er to heller spør du meg, småen vår lå inne hos oss til han var såpass. En liten kommode holder til klær, og du kan ha stellematte oppå kommoden. Sånn babytub er greit når bebis skal bade, tar bare den i dusjen og sånn, slapp av går helt fint. Mange som bor mye mindre, er bare vanesak;)

Skrevet

Vi bor på ca. 60 m2 og jeg syns det er helt pyton. Men det er nok spesielt fordi vi driver å bygger hus så jeg vet at noe større er i nær fremtid...

men det går veldig bra her.

Vi har 2 soverom,men minstemann sover inne hos oss. Storesøster har den andre soverommet-

Lite bad og lite kjøkken.... Men vi har fått tilrettelagt det slik at det går så bra som det kan gå...

Bare kvitt deg med alt træl som ikke brukes... vi er så heldige at vi har en kjeller vi kan sette det i...

Lykke til

Skrevet

Vi bor på 30 kvadrat nå og hadde innstilt oss på å ikke finne noe annet før babyen kom.. Hadde nok gått helt greit første tiden men er glad vi har funnet noe større nå. Flytter inn i leil. på 60 kvadrat 1 august, og jeg synes det blir luksus:D Men det er stoort bad der da, og to soverom.. Trenger jo ikke all verdens plass bare for en liten baby! Kommer hvertfall til å sette mer pris på det når vi en gang får oss skikkelig hus:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...