Gå til innhold

flere som bor på 55 m2?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan synes dere det går/ vil gå med en liten en?

Tips til praktiske løsninger / innkjøp?

Råd mottas med takk:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bor på 50 m2, vi. Hihi. Har ikke råd til noe større nå, så har gått inn for at dette skal gå bra! Har begynt med storopprydning nå der vi pakker bort ting som blir lite brukt og pynteting og sånt vi ikke trenger. Utrolig hvor mye større det blir bare av det! I tillegg må vi nok bare flytte litt rundt på møbler og sånt slik at det blir best mulig plass. Har tenkt å kjøpe sniglar stellebord på ikea, det tar ganske lite plass, og så må den lille sove inne hos oss til vi kan flytte til større. Går nok så greit atte. :D

Skrevet

Stue+kjøkken her er 28m2..:P

Har ikke prøvd med små barn selv, men søsteren min og hennes mann bodde her med to små barn og det gikk helt fint:)

Skrevet

58 m2 her. Men det er heldigvis 2 soverom, så tror det kommer til å gå supert:)

Skrevet

Alt går, hvis man må.

Jeg bodde tidligere alene med sønnen min på 34 kvm, og det gikk det også. :-)

Skrevet

Vi bodde på 39 kvm, guttungen hadde soverommet og vi lå på stua. Gikk kjempe bra. Nå kan vi boltre oss på 120 kvm og 4 soverom:o)

Skrevet

iDette kommer nok til å gå bra. Nå er vi gamle og bor stort, men når vi fødte 4 på rappen for noen år siden , delte alle soverom. Det er den lykkeligste tiden vi har hatt. Følte oss alltid så heldige. I sommer har vi feriert på hytte som er 30 kvadrat. kjekt det og. tror nok du gjør lurt i å rydde bort ting, og ellers ikke kjøpe så mye. Og les for all del ikke interiørblader...

Skrevet

Det går så fint så. Selv Har vi 13 m2 stue, 10 m2 kjøkken og ett knøttlite bad + to små soverom, og der bor vi med 2 små barn og det tredje kommer i januar, men håper på nytt hus innen den tid. trangt ja, men alt går på ett vis. Minemalt med møbler og anne ting, men masse med leker. Barna trives selv om vi bor litt trangt....

Skrevet

Hadde en slik leilighet tidligere og jeg kunne fint ha et barn der om jeg hadde hatt det.

Tips til praktisk:

Ikke kjøp alle unødvendige barne/mor ting som de prakker på oss i dag.

Kun kjøp det nødvendige.

Istedet for vanlig stellebord:ta en kommode,legg noe mykt opp å stell der på soverom. Denne kommode kan brukes alle åra til tøy til barnet.Eller stelle stativ til å henge opp på vegg.(ikea)

Kjøp bokser/esker til oppbevaring som kan legges under seng?

I starten trenger barnet ingen stor spinkel seng. Holder med liten kurv eller bruke bag del på vogenen.

Kansje andre kommer med flere tips.

Skrevet

Hei! 52 kvm her. Venter jenta i desember. Har bare ett soverom men er ikke bekymret for plassen. Får plass til sprinkelseng på soverommet vårt uten problemer. Og det går akkurat med stellekommode på badet. Er mer bekymret for at vi bor i 5.etg uten heis... ;) Men alt går tror nå jeg.

Skrevet

Vi har bodd på 38 kvm med ett barn. Vi synes det fungerte fint, det værste var det grusomt trange kjøkkent!

Våres lure løsninger var...

*mor&far sov på loftseng, også fikk barnet "eget" rom under, hvor det ble plass til stor kommode til alle klærne, og mye annet babyutstyr.

*Delte av dusjen, og satt stellebordet inn i den andre halvparten. Står i dusjdelen og steller.

*Smal kommode i gangen til oppbevaring av tøy, men også lett å gå forbi

Vi var heldige og fikk en nydelig hjørnesofa av svigers, som da frigjorde endel gulvplass. Så når snuppa ble større fikk vi til og med skviset inn en lekegrind.

Det er så gøy å finne lure løsninger synes jeg. Nå har jeg plutselig fått et 27 kvm kjøkken å spre meg utover, føler jeg har plass til hele verden der, men guri så raskt det blir fyllt opp....

Lykke til :o)

Skrevet

Loftsengen er tilsalgs om noen skulle trenge....

140cm bred seng fra IKEA, deilig fjærmadrass (brukt overmadrass og madrassbeskytter).

Sengen er i massiv furu.

Vi boltet den fast i veggen, den var stødig som ett fjell!

Hvis noen har spørsmål om den så er det bare å sende en pm :o)

Skrevet

Jeg bor på 53m2, m ett soverom. Nå blir det bare meg og babyen, så jeg tror det blir god plass- stua er stor, men badet er veldig trangt og lite (stellerbordet må stå i dusjen når det ikke brukes). Et godt tips, er å oppbevare mest mulig under sengen - jeg har kun en 120cm rammemadrass m høye ben (30cm høye, fra ikea), og har kjøpt store "bedrollers" m lokk, så jeg får plass til alt av sengetøy og håndklær, som ellers jo tar mye skapplass. Har 3m høyde under taket, så prøver å bruke mest mulig veggplass, for å frigi større gulvplass.Har også store oppbevaringsesker m lokk plassert oppå kjøkkenskapene

(så ikke ting blir dekket av støv og fett).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...