Forskeren Skrevet 27. juli 2007 #1 Skrevet 27. juli 2007 Storesøster heter Mathea, som jo er ganske sjelden, men i vinden likevel. Lillebror har ikke helt bestemt navn, nå lurer jeg på Erlend, men det er det jo mange flere som heter. Er sånt viktig for dere? Og hva synes dere om Mathea og Erlend? Krasjer det helt?
KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 27. juli 2007 #3 Skrevet 27. juli 2007 Synes det var veldige fine navn:) De står i stil! For meg er det mer viktig at navnene passer sammen, altså i stilen, enn hvor mange som heter det aktuelle navnet=) Kunne aldri tenkt meg å kalt den ene ungen Anastasia, men broren heter Bjørn Harry liksom hehe
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 27. juli 2007 #4 Skrevet 27. juli 2007 Mathea og Erlend passer perfekt sammen synnest jeg, jeg bryr meg ikke så mye om hvor sjeldne navn er, men at de liksom passer sammen. Jeg har bare et barn ennå, men vi vil jo ha flere etterhvert, sønnen vår har et gammelt norsk navn, så jeg kunne jo tenkt meg det til nr 2 også, men det viktigeste er at navnene passer sammen.
Gjest Skrevet 27. juli 2007 #5 Skrevet 27. juli 2007 Det får de ikke her i alle fall. Storesøster har et relativt sjelden navn, mini får et vanlig navn. Om det er jente da. Nå er vel storesøster sitt navn i vinden det og, men har til gode å møte flere med samme navn.
*Rutletutt* Skrevet 27. juli 2007 #6 Skrevet 27. juli 2007 Vår gutt heter Tobias - og det er jo et topp-ti navn for tiden, mens lilelsøster skal hete Milla og det er jo ikke så vanlig...men jeg syns de passer fint sammen:o) Syns Erlend og Mathea går fint sammen også, jeg:o)
Gjest Skrevet 27. juli 2007 #7 Skrevet 27. juli 2007 synes man skal velge de navnene som kler barna jeg og er de ikke i samme sjanger so what. synes forøvrig mathea og erlend var fint jeg erland er og veldig fint..
Anne-B. Skrevet 27. juli 2007 #8 Skrevet 27. juli 2007 Hmm, om ene sønnen heter Kurt og den andre heter Aragorn, så blir det litt kræsj, syns jeg. Men det er jo min mening. Syns ikke at man skal bry seg så veldig med hva andre kommer til å tenke. Valg av navn til barna sier litt om hvem man er som personer, så tror ikke mitt eksempel er særlig sannsynlig, man velger gjerne ut fra en eller annen form for personlig logikk.
Thula Skrevet 27. juli 2007 #9 Skrevet 27. juli 2007 De bør ikke krasje helt, men trenger ikke være like spesielle, synes jeg. Her har minstemor helt klart mer spesielt navn enn søstrene, men ingen av dem har motenavn akkurat. Jeg lette lenge etter et tilsvarende navn til storesøstrene, men måtte bare innse at hun passet perfekt til et heeelt annet navn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå