Gå til innhold

Er det INGEN som vet dette? ? ?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Gikk ut i permisjon 3.mars i år, har valgt 10 mnd med 100% lønn. Min permisjon er da slutt 24.11, sambo sin starter 1.1 fordi jeg forskyver med 5 uker ferie.

 

Har spurt 2 stk NAV + arbeidsgiver... gir ulike svar... vet noen av dere???

 

Jeg har fått feriepenger i juni istedetfor perm.penger. Vil det si at jeg får vanlig perm. penger de 5 ukene jeg tar ferie? Eller får vi 8 mnd perm.penger + 1 mnd feriepenger + 1 mnd uten lønn? Hallo, rimte ikke!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

de sier de troooor det er sånn, men sender meg videre... jadda... altså ulike svar

Skrevet

tja.. Skal se om jeg har forstått systemet riktig...

 

Ta utg.punkt i de ukene dere skal ha sammen. Er det ikke 44 uker m/100% lønn?

 

Da får DU 44 uker - 6 uker = 38 uker.

Så legger du til ferien, som er 4 uker? = 42 uker.

 

Man får bare 21 dager ferie fra NAV (=ca 4uker, ikke 5 altså 5dg x 4uker).

 

Du får lønn fra arb.giver når du har tatt ut ferie i permisjonen. Altså, har du skrevet at du skal ha ferie i f.eks august, så får du penger fra arb.giveren da(som regel feriepenger. Sånn var det hvertfall for meg..)

 

 

HM. Skjønte du noe?

Skrevet

Du får ingen utbetaling fra nav de ukene du tar ferie (feriepenger skal dekke det, og de fikk du vel i juni?) så dvs ingen penger på deg de 5 ukene....Slik gjorde vi også det. Hadde lagt unna penger da sånn at det ikke ble heeelt skrapa, hehe. Når mannen din har permisjon får han perm.penger og du er vel begynt i jobb da og får vanlig lønn.

Skrevet

Greia er at jeg skal ta ut 5 uker ferie i -la oss si- september. DVS: jeg fikk feriepengene for sept i juni (den delen er grei) men skal jeg da ikke får perm.penger i juni da? ARbeidsplassen spurte om jeg ville ha feriepengene i juni eller om jeg ville vente til jeg faktisk skal ha ferien min. Og hvis jeg valgte feriepenger i juni (hvilket jeg gjorde) vil jeg få perm.penger ut året. TOM. 1.1.

 

Skrevet

Det kommer jo helt ann på hav du har sagt til NAV!

 

Dersom du har ført opp at du har ferie i juni, så har nav stoppet pengene for den gitte perioden, og permisjonen din blir tilsvarende forskjøvet.

ersom du IKKE har sagt fra at du har ferie i juni, vil nav ha utbetalt permisjonepenger som vanlig. Da kan du imidlertid registrere at du tar ferie når du faktisk tar ferien din, og permisjonen bli forskjøvet tilsvarende.

 

uansett kan du jo bare ta en tlf til nav og forklare samt høre hva de har registrert på deg. De kan enkelts sjekke om permisjonen din er forskjøvet og evt hva maxdatoen din er!

Skrevet

Det er foresten ikke riktig at du bare kan registrere 4 uker + 1 dag som ferie hos nav. Vi registrerer det du faktisk kan ta av ferie - uansett om det er 2 uker eller 10 uker!

Skrevet

får du vanligvis "lønn" /permisjonspenger fra nav eller fra jobben???

 

 

jeg får penger fra jobben hver mnd og følger da på samme måte som om jeg jobber. altså - da jeg brukte noe av min ferie rundt påsketider fikk jeg full lønn/foreldrepenger+ at pappan som hadde perm fikk foreldrepenger fra nav.

 

i juni fikk jeg foreldrepenger + feriepenger, men ingen penger i juli ( noe som er vanlig på min jobb... full lønn + feriepenger i juni og ingen ting før i slutten av august....).

 

 

så har du det sånn så får du jo penger om du tar ut ferie....

 

men kan godt hende jegmisforsto deg helt nå, når jeg tenker etter.

Skrevet

Prøv å tenk litt til... hehe

 

Jeg får vanligvis lønn 25. hver måned, det får jeg også nå, rett fra jobben. DVS. NAV refunderer til jobben min.

 

Jeg tar 5 uker i september men fikk feriepengene mine i juni. KUN feriepenger. Med 10 mnd permisjon skal jeg ha 100% lønn hele tida, mener jeg, og derfor ikke 1 mnd UTEN lønn. (ELLER JO... vi får for 10 mnd men den 11. mnd (FERIEN) er jo feriepenger som jeg opparbeidet meg rett til i fjor, altså uavhengig av NAV.) Eller er jeg helt på bærtur nå?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...