Anonym bruker Skrevet 27. juli 2007 #1 Skrevet 27. juli 2007 Jeg fullammer, dvs. gutten min får kun mm. Men, jeg føler meg litt brydd (sjenert??) ved å amme i store forsamlinger hvor jeg ikke har anledning til å trekke meg tilbake. Hvis jeg vet om dette på forhånd pumper jeg meg slik at mm blir gitt på flaske i den situasjonen. Lillegutt er fornøyd bare han får maten sin. Vet det sikkert er tull av meg, men jeg føler at amming er så privat og har ikke lyst å "blotte" meg sammen med hvem som helst, eller folk jeg ikke her helt trygge på/komfortable med... Flere som har sånne tanker???
<3 + <3 + ? Skrevet 27. juli 2007 #2 Skrevet 27. juli 2007 Jeg ammer overalt uten å bry meg så veldig. Tenker at hvis det plager noen, så er det deres problem. Små barn skal også ha mat. Opplever ikke at folk glaner noe særlig heller, mest barn som kikker, men de har lov synes jeg. Vi er jo alle forskjellige, og hvis det du gjør fungerer for deg er jo det flott.
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2007 #3 Skrevet 27. juli 2007 Jeg ammer ikke så mye nå lenger, men da jeg gjorde det mest, ammet jeg ALLE steder. På badeland i barnebassenget, i kirka, på restaurant, cafè, julekonserter, bilen, ferja, alle besøk+++
Mamman til M&E Skrevet 27. juli 2007 #4 Skrevet 27. juli 2007 Jeg ammer overalt og synes det er noe av det beste ved å amme, at en har maten med seg, ferdig varma overalt Om jeg synes det blir litt vell mye mennesker rundt tar jeg et tynt teppe over oss og det funker kjempebra. Prøv det du :-)
Maisie Skrevet 27. juli 2007 #5 Skrevet 27. juli 2007 Må man, så må man. Ungen driter jo i hvor vi er, så da er det bedre å gi ham pupp og bli ferdig med det, enn å gå rundt med en hylskrikende unge. Men sitter midt i glaningen til folk, finner en krok eller en stol litt lenger bort, eller snur meg. Ikke alle som føler seg komfortable med å ha ammende i nærheten, og lillegutt begynner å bli såpass nysgjerrig på alt at for matroens del bør vi ikke sitte blant alle heller. Har ammet i bilen, på kjøpesenter, i parkeringshus, i busslommer, i stuer på besøk hos folk, hos hs, på flyplassen og på fly. No problem.
JuleMette-OverBekkenEtterGrøt Skrevet 27. juli 2007 #6 Skrevet 27. juli 2007 Jeg ammer overalt jeg:) trodde ikke jeg kom til å tørre det, men det gjør jeg gitt!
Nilla :-) jenter 05/07 Skrevet 27. juli 2007 #7 Skrevet 27. juli 2007 Jeg ammer også stort sett overalt, men er diskret og har ammetopper som ikke blottlegger meg og det er ett must for meg..
*2 LyKkEtRoLL* Skrevet 27. juli 2007 #8 Skrevet 27. juli 2007 Ja, jeg ammer overalt. Gjør heller det, enn å ha en hylskrikende baby. Bare hun får maten sin så er hun såre fornøyd. Ammer på kjøpesenter, fly, i bilen, på besøk hos folk, til og med i bhg til eldstejenta på foreldremøte.
hvemerjeg? Skrevet 27. juli 2007 #9 Skrevet 27. juli 2007 Ja, overalt! Har aldri fått stygge/flaue blikk som jeg har merket i hvert fall.
jordbærsjokolade Skrevet 27. juli 2007 #10 Skrevet 27. juli 2007 Jeg er nok sånn som deg, ser ikke noe galt i at andre ammer offentlig, men klarer det ikke selv. Er kun foran pappaen jeg syntes det er helt greit å amme foran. Gjør det foran venninner, men må inrømme at jeg ikke liker det..Men så er jeg en av de som ikke soler seg toppløs heller da:) Barnet går ikke sultent da, jeg finner alltids et sted hvor vi kan være for oss selv:)
Gullfiskkammerat og Iselin Skrevet 27. juli 2007 #11 Skrevet 27. juli 2007 Jeg har ammet "overalt", men jeg følte meg litt brydd i begynnelsen. Nå synes jeg det er helt greit, men liker å sitte litt skjermet når jeg ammer.... Det er tross alt slik barna spiser når de er så små..
Gjest MMJ Skrevet 27. juli 2007 #12 Skrevet 27. juli 2007 Jeg ammer OVERALT!!! Jeg har pupper for å amme!! Det er derfor gud skapte pupper og hvis NOEN skulle så mye som si en liten negativ kommentar OM det... DA ligger de tynt ann faktisk, hehe :0) - jeg er forberedt ;0)
Gjest Skrevet 27. juli 2007 #13 Skrevet 27. juli 2007 jepp overalt, kan ikke sulte ungen min fordi om noen ikke fatter at en pupp er matkilden til ungen min:)
mammasgo`jente Skrevet 27. juli 2007 #14 Skrevet 27. juli 2007 Ammer overalt bortsett fra utendørs. For kaldt synes jeg! Redd for å fryse på puppene
<3_2gutterogeijente_<3 Skrevet 27. juli 2007 #15 Skrevet 27. juli 2007 jeg ammer også over alt. Er det noen som har problemer med det,så synd for dem. hehe Skjønner egentlig ikke hvorfor folk synes at det ikke passer seg,for det finnes ikke noe som er mer naturlig enn akkurat det! Så det så!
hjerte Skrevet 27. juli 2007 #16 Skrevet 27. juli 2007 Ammer når ho må ha mat, uansett hvor vi er. Ho tar ikke tåteflaske, så det er ikke noe alternativ.
Blåttkryss Skrevet 27. juli 2007 #17 Skrevet 27. juli 2007 Jeg ammer overalt!! Blitt kjempetøff, for synes det var veldig pinlig å skulle gjøre det første gang. Og jeg må si jeg har fått riktig så teken på det! he he..
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2007 #18 Skrevet 27. juli 2007 Jeg reagerer ikke når andre ammer ute balndt folk eller hvor det nå er.... Men jeg syntes selv det er pinlig...Dette har sikkert masse å gjøre med at jeg har en stor gutt som krever mer melk enn jeg har og griner veldig ofte med puppen i munnen...Liker ikke en gang å amme på ammerom på sentre siden han griner sånn... En gang måtte jeg amme på en benk midt i Bergen sentrum....Syntes det var ubehagelig men det gikk fint...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå