Gå til innhold

når ongen ikke er så fin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva sier dere når folk viser fram ongen sin,og dere ikke synes den er noe særlig å se på?.Lyver dere,eller prøver dere bare å finne på noe annet å prate om?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg finner alltid noe pent med alle jeg=0)

Skrevet

Du kan ikke akkurat si at jeg synes ikke han var så fin jeg.. Du tar det på beste måte og hold tankene for deg selv!

Skrevet

Hvis du synes ungen ligner på mor eller far så er jo det et kompliment å gi til foreldre. Da holder du deg nøytral.

Skrevet

Hva/hvem er ongen?

Skrevet

Jeg klistrer på meg et smil og sier "nei, så søt da" ;)) Så ja lyver vel litt ja.

Skrevet

Sier noe sånt som "så mye hår", eller "så fin farge på øynene", "for en nydelig liten munn" - det er noe fint/søtt ved alle.

Skrevet

Ja, jeg lyver nesa lang og stygg =)

Har sett en haug av babyer som er kjempestygge, og sagt med et stort smil "Neimen så skjønne en gutt/jente!" Foreldrene til disse trenger det ekstra mye, for de ser jeg selv at de ikke er så pene, og så får de sikkert ikke så mye skryt av barna sine.

Foreldrene blir alltid kjempestolte og glade når jeg sier det, og det er vel det det handler om, er det ikke?

Skrevet

Jeg blir litt trist jeg, når jeg ser babyer som er litt "uheldige" med gen-cocktailen sin.... fikk dåpsbilde fra et vennepar, vi har aldri sett ungen siden de bor langt unna.. guds død, sier jeg bare, digert bilde og den stygge ungen! Jeg bruker sjelden ordet stygg om noen, men hun var virkelig ikke søt... får meg ikke til å si noe, vil ikke lyve og heller ikke såre.. så holder kjeft..

Skrevet

Det er som oftest de som ikke er helt "heldige" som du sier, når de er små, som blir nydelige når de vokser til=)

Den stygge andungen vettu=)

Skrevet

DET ER INGENTING SOM HETER ONGE!

Skrevet

Jeg syns virkelig alle babyer under seks måneder ser ut som aliens.

Nyfødte er fæle!

Skrevet

Heldigvis er det så viselig innrettet at alle synes sine egne barn er verdens skjønneste. Allikevel vil det være sårende å høre at andre synes den er mindre pen, så om du ikke er enten fullstendig uten EQ eller er ute etter å såre, så lyver du og sier den er pen!

Sannsynligheten er stor for at noen gjør det samme når de ser din unge også...;)

Skrevet

Lyver så det renner av meg. "Næmmen, helledussen, så skjønn h*n er! En skikkelig liten godklump!" Ikke alle babyer som er så fine, men så klart man lyver og sier de er det! ;-)

Skrevet

For det første... Jeg har aldri sett en stygg baby. Jeg tror at stygghet, (er det noe som egentlig heter det...?) på lik linje med skjønnhet, kommer innen fra.

Babyer er uansett skjønne, i egenskap av å være små mennesker, som er helt nye i denne verden. Før jeg fikk barn selv, var babyer (og barn generelt) meg totalt likegyldig. Etter jeg fikk personlige erfaringer med barn og babyer, har mitt syn på dem forandret seg ganske mye. Når jeg får hilse på helt nye mennesker, så blir jeg dønn rørt.

Men jeg har ikke til vane å si at babyer er så fryktelig skjønne, pene osv. Selv syntes jeg det var fryktelig ubehagelig når noen påpekte hvor pen og nydelig pjokken var som baby, fordi jeg oppfatter det som enten noe folk bare sier, og hvis ikke det er det, så syns jeg de har et usunt forhold til utseende. At man vurderer babyer utfra rent ytre egenskaper, som om de er en pen baby eller ikke, syns jeg er kvalmt. Greit nok at vi lever i et fryktelig overfladisk samfunn, hvor utseende betyr så altfor mye, men det er kun tragisk når dette fokuset blir rettet mot så små barn.

Og til slutt... Noen babyer har et noe mer karakteristisk utseende enn andre. Jeg ser det som udelt positivt. Men jeg har alltid syntes at karakter er mer interessant enn skjønnhet..

Og det er ikke usant dette med den stygge andungen...

Skrevet

Fikk nesten lyst til å vise bilde av ongen til veninna mi.. Da hadde dere nok fått sjokk over hvor stygg en baby kan være.. Men det kan jeg ikke vise her i tilfelle noen drar kjennsel på ongen.....NB. Her hvor jeg bor sier vi ongen......

Skrevet

Det er alltid noe fint å si =)

Og det er ikke løgn!

"Å,så nydelig et hår!"

"Å,næmmen, så fine øyne hun har!"

"Å,for noen skjønne smilehull!"

"Å,så søtt et smil!"

"Å,så heldige dere har vært!"

can go on and on...

Skrevet

Jeg kjente også en kjempestygg baby. Å fytti grisen så lite søt, hoho! Men det er tre år siden, og nå er ungen faktisk kjempeskjønn. Virkelig billedskjønn. Merkelig det der..

Skrevet

Sånn "hælledussen" og "de er så herlige" kan jeg godt si, og mener det alltid. Men hadde noen sagt ting som"han hadde karakter" eller "pent hår" osv, hadde jeg vel tenkt "såpass, var det det eneste du klarte og si."" Da skjønner jeg hva du mener".

Skrevet

Men man kan si to eller tre fine ting ;o)

Alle barn har minst hundre fine ting!

Skrevet

Når iq'n ikke er så høy, sier jeg bare. Idiotisk tråd.

Skrevet

Gutten min som ble født i mai, så ut som en ailien... Jeg syntes allikevel han var utrolig vakker!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...