Gå til innhold

Er det mulig??????????????så tidlig?????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei...

Jeg venter mitt første barn,nærmer meg 3 måneder..(11uker)

Jeg får til tider vondt i korsryggen og i hoftene...Det er ikke hver dag,men får det om kvelden...Kan det være tegn på bekkenløsning??

Jeg har ingen erfaring,venter mitt første barn og er utrolig spent...

Skal til jordmoren 13 august,så lurte jeg på om det var mulig å høre fosterlyd? eller er det for tidlig??? noen som vet???

På forhånd takk

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ho kan nok muligens finne fosterlyden, det kommer helt ann på hvor høyt livmora di står... :)

Den er nok på vei over skambeinet i det momanget du skal dit, så det er vel bare til å spørre... :P Men ikke bli skuffet om ho ikke finner den, betyr ikke at noe er galt. :)

Ang. bekkenløsning vet jeg ikke, men det er jo mulig...

Jeg fikk vond rygg ganske så tidlig, og det var visst en form for bekkenløsning...

Hør med fastlegen din! :D

Skrevet

Takker for svaret.....

Skrevet

Kan være bekkenet, for det er jo hormonelt....

Skrevet

Kan absolutt få bl så tidlig, ja. Det er hormonelt og kan komme med en gang er har blitt gravid - jeg fikk det i uke 13 selv...

Skrevet

Takk for svaret... Er det slik at hvis man først HAR fått bekkenløsn..så har man fått det?? eller kan den forsvinne?

Er muligens et dumt spørsmål,men jeg har ingen erfaring...

Skrevet

Tror nok ikke det kan forsvinne. nei - men er jo ikke sikkert det blir så ille....aner ikke egentlig. Hadde det ikke sist gang, men har vært veldig plaget denne gangen:o( Håper du slipper lettere unna enn meg om det er det du har fått.

Skrevet

Takker igjen for svaret ;)

Skrevet

Jeg har hørt om folk som har fått bekkenløsning i uke 8!!!

Har aldri vært plaget med det selv, så har ingen egen erfaring.

Bekkenløsning er visst noe alle har, men ikke alle blir plaget. Noen blir også bare litt plaget, mens andre så plaget at de må gå med krykker. Det er om å gjøre å gjøre livet så enkelt som mulig for seg selv når man først har fått bl.Finne ut hva man kan gjøre for at bekkenet skal bli minst mulig belastet.

Søk litt på nettet og hør med lege/fysioterapeut hvis det blir verre.

Når det gjelder forsterlyd er det mange som blir redd etter besøk hos lege/jordmor fordi de ikke finner fosterlyd. Det er ikke uvanlig at man ikke finner fosterlyden før man er kommet forbi uke 20. Den er ikke lett å finne alltid, for man vet ikke så tidlig om f.eks hvor morkaken ligger (den kan dekke fosteret akkurat mens du er hos jm) eller hvordan fosteret ligger. Er visst best å høre lyden hvis man treffer på ryggen med apparatet.

lykke til videre :o)

Skrevet

tusen takk renate77.....

Lykke til videre i svangerskapet du også:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...