enpå6årogeipå9mnd:) Skrevet 27. juli 2007 #1 Skrevet 27. juli 2007 Fikk satt den inn i går, og har sånn mensensmerter at det begynner å plage meg skikkelig.. Noen med erfaringer?
summer85 Skrevet 27. juli 2007 #3 Skrevet 27. juli 2007 har ikke spiral, så får ikke hjulpet deg med det desverre, men lurte på om du kunne fortelle meg hvordan du synes det var å få satt inn den spiralen? jeg vurderer spiral som prevansjon etter fødsel... å lurer på hvordan det er? må man betale noe for å få satt den inn? evt hvor mye, og når kan man sette den inn? hehe, ble mange spørsmål dette.. hehe =)
enpå6årogeipå9mnd:) Skrevet 27. juli 2007 Forfatter #4 Skrevet 27. juli 2007 Jeg fikk satt den inn i går og det er snart 10 uker siden fødsel, var ikke så veldig begahelig nei men var fort gjort (ett min. kanskje), som en vanlig celleprøve vil jeg si.. Spiralen koster 1200 kroner og man betaler det legetimen koster (jeg slapp det siden det var kontroll etter fødsel), ganske dyrt men den varer jo i 5 år:) Håper bare di "mensensmertene" gir seg snart....sukk
mini*mi Skrevet 27. juli 2007 #5 Skrevet 27. juli 2007 Heisann. Jeg har satt inn spiral og det har ikke vært en "fin" opplevelse... Hadde menssmerter i 5uker etter og blødde så og si annerhver dag i 4uker etter.. Var hos legen to ganger for å høre men hun sa at jeg var ett skjelden tilfelle.. Du skal blø uregelmessig i ca 3uker men ikke annen hver dag!!!! Nå har jeg hatt den i ca 5mnd og sliter ennå med menssmerter en uke før mens og ca 4dager etter mens.. Hadde det ikke sånn før.. Men jeg skal prøve å ha den i litt til for jeg går bare og håper at det slutter snart.
Gulosten™ Skrevet 27. juli 2007 #6 Skrevet 27. juli 2007 Hva slags spiral har du? Jeg satte inn kobberspiral i november, holdt på å svime av de første dagene etterpå. Første mens var katastrofal vondt, var borte fra jobb et par dager. Regnet med det ville gå seg til, så jeg gjorde ikke noe med det. Fikk krampesmerter rundt eggløsning, krampevondt en uke før mensen, første mensdag var et sant helvete, heiv innpå smertestillende. Mensen varte i 8 dager, og innimellom var det vondt. Første syklus var på 28 dager, men det varierte fra 25 til 40 dager. Holdt på å bli sprø.... Dette stabiliserte seg etterhvert. Men til slutt ga jeg opp. I juni tok jeg den ut, og første mensen etter det var ikke vond i det hele tatt, og varte i 3 dager...... Så nå er jeg spent på hvor lang syklus jeg får neste gang, hvis mensen kommer da:) Hehe...
pøber´n & je Skrevet 27. juli 2007 #7 Skrevet 27. juli 2007 Du er nok ikke no sjeldent tilfelle gitt. Det er ganske vanlig å ha blødninger/spotting i opptil 6 mnd etter innsetning. Jeg blødde i 9 uker + at jeg hadde murringer i endel uker.
enpå6årogeipå9mnd:) Skrevet 27. juli 2007 Forfatter #8 Skrevet 27. juli 2007 Har satt inn HORMONSPIRAL jeg da, har hørt mye fælt om kobberspiralen ja... Huff stakkars deg...Håper det går seg til her:) Lykke til med syklus.....he he
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå