majsenna™ Skrevet 27. juli 2007 #1 Skrevet 27. juli 2007 Er det fare for at jeg bruker opp de viktige stoffene før fødselen? Har hatt "melkespreng" siden uke 14 og kjenner en enorm lettelse ved å kunne klemme ut litt hver kveld. Noen som vet mer om dette?
marita*mamma*har fått jenta Skrevet 27. juli 2007 #2 Skrevet 27. juli 2007 har lest at man ikke skal klemme formye.det er derfor man kan slite med lekasje gjennom svangerskapet.så vist du slutter og klemme såkan det hende det gir seg.du stimulere bare for mere tror jeg:-)
ny_spire_i_magen:)_fødeklar_ Skrevet 27. juli 2007 #3 Skrevet 27. juli 2007 Til mere du klemmer ut til mere vil du produsere:)
mednr5imagen Skrevet 27. juli 2007 #4 Skrevet 27. juli 2007 kjempedumt...som det står under her, jo mer du klemmer, jo mer vil du produsere...råmelken er noe av det viktigste babyen kan få i seg...inneholder mye viktige "saker" som er fint å få i seg fra begynnelsen..hvis du slutter å klemme nå, skulle en tro at melken iallefall vlle avta litt.....og at sprengen også vil avta etterhvert
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2007 #5 Skrevet 27. juli 2007 pøh.. dette er bare tull! Så lenge du ikke overdriver, så har det ingenting å si!! Det starter ikke melkeproduksjonen som noen sier her. Dette er nok bare en myte!
sykepleier81 me to søte små Skrevet 27. juli 2007 #6 Skrevet 27. juli 2007 Nei, der er ikke dumt å klemme ut litt melk, du kan ikke "bruke" opp den råmelken som babyen skal ha når den kommer, og du øker ikke produksjonen. Det er faktisk lurt å klemme slikt på brystvortene, da man herder dem slik at de ikke er så ømfintlige når babyen begynner å patte. Du kan faktisk unngå å få såre vorter i starten når du begynner å amme. Fikk veldig tili melk sist, og klemte slik du gjør, jordmor sa det bare var lurt, og jeg har aldri vært sår på brystvortene. Så stå på!!! Det gjør jeg
mizz25 Skrevet 28. juli 2007 #7 Skrevet 28. juli 2007 Det burde du ikke gjøre.. Den trenger ungen de to første dagene etter fødselen,å hvorfor ska du gjøre det? greit det er lurt å klemme/snurre på brystvortene men ikke så mye at det kommer råmelk ut... Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2007 #8 Skrevet 28. juli 2007 Råmelken blir ikke borte til babyen kommer. Ikke hør på folk som tydeligvis ikke har peiling her!!
Vestlandske meierier A/S Skrevet 29. juli 2007 #10 Skrevet 29. juli 2007 merkelig at alle frekke svar kommer fra anonyme. HAr fått beskjed av jordmor at jeg ikke skal stimulere produksjonen, for det første vil det komme mer melk og for det andre kan du fremprovosere rier. Kroppen skjønner ikke hvorfor produksjonen skal øke når babyen fortsatt er i magen, skjønner?? Så med andre ord; ikke lurt.
Gjest Skrevet 29. juli 2007 #11 Skrevet 29. juli 2007 leste om dette i et eller annet bam- blad tror jeg... :-) det sto at det var ingen problemer å få det tidlig i svangerskap og det blir ikke "oppbrukt" om du klemmer på dette. Det du skal være forsiktig med sto det, er å se til at du er ren på hendene slik at du ikke får bakterier i kanalene... så du ikke får betenelse... sto det :-)
majsenna™ Skrevet 29. juli 2007 Forfatter #12 Skrevet 29. juli 2007 Takk:) Begynte å bli litt engstelig..
majsenna™ Skrevet 29. juli 2007 Forfatter #13 Skrevet 29. juli 2007 Og ja.. jeg la merke til at de som hadde noe frekt å komme med ikke turte å signere med navn.. Takk til alle som svarte uansett. Jeg ble langt klokere nå. Lykke til alle sammen.
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2007 #14 Skrevet 29. juli 2007 Hvor var jeg frekk?? Haha...dere har virkelig ikke vært her lenge nok!
Bohema77 Skrevet 29. juli 2007 #15 Skrevet 29. juli 2007 Hei, bør ikke klemme ut melken. All stimuli av brystene fører til økt melkeproduksjon, og lenger ut i svangerskapet kan det føre til økt oksytocinnivå som fører til sammetrekning av livmora som kan føre til for tidlig fødsel. Har du melkespreng, la det være så går det over av seg selv i løpet av noen dager. Det er ingen vits i å herde brystene som noen sier, forskning viser at dette ikke resultere i noe hverken for mor eller barn.(Jeg har tatt utdanning i amming.)
Bohema77 Skrevet 29. juli 2007 #16 Skrevet 29. juli 2007 Glømte å si at den viktigste råmelken er den de siste måneden før fødsel. Har du barn fra før kan dette barnet opp til 8 mnd, 1 mnd før fødsel av det neste barnet for at det nye barnet skal få råmelk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå