Gjest Skrevet 27. juli 2007 #1 Skrevet 27. juli 2007 Jeg sitter i tenkeboksen , og klarer ikke velge hva jeg vil bli.. Har sett på ; -Jordmor -Førskolelærer -Frisør -Barnepleier jJeg er hjelpepleier nå da,men har fått evig nok av turnus for en stund..så er det jo elendig lønn:) Fint om dere forteller hvorfor det er fint å jobbe som det dere er utdannet! Behøver inspirasjon...
Thula Skrevet 27. juli 2007 #2 Skrevet 27. juli 2007 Det varierer veldig hva jeg har lyst til. Akkurat nå tenker jeg å ta sosionomutdannelse når mannen er ferdig med sin utdannelse, men jeg kan ha skiftet mening igjen innen den tid. Det er ikke lett, nei..
Koala *g07* Skrevet 27. juli 2007 #3 Skrevet 27. juli 2007 Jeg driver midt inni en barnevernspedagogikkutdannelse.. Lyst å jobbe med barn og unge, og kanskje da spesialisere meg innen rusproblematikken.
Gjest Skrevet 27. juli 2007 #4 Skrevet 27. juli 2007 enten sosionom utdanning eller noe innen for det alternative.. har ett år nå på å gruble og prøve ut litt, blir spennende å se hva fremtiden bringer :)
summer85 Skrevet 27. juli 2007 #5 Skrevet 27. juli 2007 jeg er utdannet hjelpepleier, og er nesten ferdig utdannet barnepleier nå!
Gjest Skrevet 27. juli 2007 #6 Skrevet 27. juli 2007 summer85 hvordan var det å gå barnepleien? gikk du kveldskurs? har du fått praksis på fødeavd el.l? hva fikk du gjøre? synes det virker så spennende.Jordmorutdannelsen er på så mange år. Misunner de som jobber på fødeavd
Gjest Skrevet 27. juli 2007 #7 Skrevet 27. juli 2007 Er hjelpepleier.. Vil bli noe mer/annet også- men vet enda ikke hva..
Gjest Skrevet 27. juli 2007 #9 Skrevet 27. juli 2007 Jeg er førskolelærer, går ut i permisjon på mandag. Det negative først: Lønnen er elendig. Den har gått opp en del de siste årene, men til å ha en 3-åring høyskoleutdannelse er den fortsatt latterlig. Det er ofte mange barn og få voksne, og lite penger til vikarer. Kan bli en del stress og du føler innimellom at du ikke rekker alt, at du ikke har tid til alle. ' Lav status. Det positive: I Oslo og Akershus er du garantert jobb, det er mangel på førskolelærere her, og flere vil det bli når det bygges flere barnehager Det er verdens mest takknemlige jobb med tanke på barna. Hvilke andre steder jubler folk når du kommer på jobb og gråter når du går? Det er helt nydelig med tanke på hvor godt kjent du blir med barn du følger over tid. Noen av barna "mine" har jeg hatt i over 2 år nå, tenk på alt de har lært og hvor mye de har utviklet seg på den tiden! Du får aldri en kjedelig dag, ingen dag er lik! En barnehageklisje som stemmer på en prikk.
melkekua™ Skrevet 27. juli 2007 #10 Skrevet 27. juli 2007 Jeg er utdannet førskolelærer, trives med det. Lærer noe nytt om barna og om seg selv hver dag. Ingen dager er like. Får vært mye ute, brukt pedagogikken i praksis, lærer mye underveis (reflekterende) osv osv....listen bare fortsetter og fortsetter ;o)
Gjest Skrevet 27. juli 2007 #11 Skrevet 27. juli 2007 høres ut som ett fint yrke ja jeg tjener vel 243.000 i full stilling som hjelpepleier tror jeg. Har jo vært en del lønnsøkninger i det siste. Hva tjener du da? Er sprøtt at man får så lav lønn etter 3 år på høyskole..
Gjest Skrevet 27. juli 2007 #12 Skrevet 27. juli 2007 Vi gikk opp til 305 000 nå i mai. Begynte på 273 00 for to år siden.
Gjest Skrevet 27. juli 2007 #13 Skrevet 27. juli 2007 Det er i stilling som ped.leder, pedagog 2/førskolelærere tjener ofte litt mindre. Dette er også i Oslo, tror man tjener dårligere ellers i landet, det gjør i alle fall venninner av meg som jobber i andre fylker. Tror man kan tjene mest i Bærum, uten at jeg er sikker på det.
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 27. juli 2007 #14 Skrevet 27. juli 2007 Jordmor eller barnepleiere må jo ofte jobbe turnus da ihvertfall på sykehus.
Gjest Skrevet 27. juli 2007 #15 Skrevet 27. juli 2007 Jeg har lyst til å bli interiør arkitekt med tid og stunder
*Rutletutt* Skrevet 27. juli 2007 #16 Skrevet 27. juli 2007 Jeg er utdannet jurist og jobber som det i staten - i forliksrådet. Er kjempekjekt! Veldig greie arbeidstider;o) Lite arbeidspress forsåvidt - dagene flyr siden jeg liker det jeg holder på med. Lønnen kunne vært bedre, men sånn er det å være statsansatt....prioriterer heller en grei arb.tid og liten arb.mengde nå som jeg har små barn enn å jobbe meg halvt i hel i et privat firma og tjene dobbelt så mye... Det er så greit med det, at en juristutdannelse kan bruker til så veldig mye forskjellig! Er ikke låst i en type stilling - masse utfordringer og lærer noe nytt hele tiden siden det er et fag som utvikler seg hele tiden.
Twig Skrevet 27. juli 2007 #17 Skrevet 27. juli 2007 Jeg er grådig usikker selv, men har kommet frem til at jeg skal ta interiørkonsulent.. og heller ha fotografering som freelansjobbing, og hobby
Minesmå:)+en til! Skrevet 27. juli 2007 #18 Skrevet 27. juli 2007 Jeg er førskolelærer=) Kjempekjekk utdanning og jobb=)
blond Skrevet 27. juli 2007 #19 Skrevet 27. juli 2007 Kanskje ikke så smart å satse på å bli jordmor eller barnepleier hvis du er lei av turnus... Førskolelærer er Høgskoleutdannelse og høyere lønn enn frisør, som ofte er provisjosbasert lønn. Du bør først og fremst finne ut hva du liker å gjøre og hva slags jobb du trenger i forhold til fysiske utfordringer. Hvis du vil prøve deg som førskolelærer kan det være smart å jobbe som assistent en stund først slik at du vet mer om hva du går til.
Gjest Skrevet 27. juli 2007 #20 Skrevet 27. juli 2007 jeg vet, det er det som er så dumt.. (turnus) Mannen min jobber det og det kommer ikke til å gå at begge skal jobbe det. Det nekter jeg bare. Jeg har lyst på en utdanning med grei lønn, og hvor jeg får jobbe med mennesker.er ikke så flink med tall og kjemi osv..Så førskole høres veldig givende ut.Så kan man jo ta ett ekstra år og undervise i 2-4 klasse etterhvert også.Virker spennende. Skal søke gutten min i bhg fra neste høst så har en stund å tenke på .Har tenkt å søke meg jobb som assistent ett år,så skal jeg søke på grunnlag av realkompetanse når jeg er 25 (Mangler jo såklart det når jeg har gått hjelpepleien,argh..) Misunner de som brenner skikkelig for noe de vil bli altså.. Takk for hjelpen:)
Gjest Skrevet 27. juli 2007 #22 Skrevet 27. juli 2007 jeg begynner utdanning til førskolelærer neste høst:) JIPPI. og så skla jeg etterhvert jobbe som spes.ped. er det jeg vil ende omm som, men tror jeg vil jobbe noen år i bhg først.. liker det så godt:) har også veldig lyst til å jobbe på skole for barn med spes behiv- som haug skole og ressurssenter( i bærum- har faktisk ikk ehørst om andre skolen med samme tilbud, noen som om det finnes???), men det f¨r jeg jo muligheten til hvis jeg er spes.ped.
Hæppi Skrevet 28. juli 2007 #23 Skrevet 28. juli 2007 Jeg har tenkt til å utdanne meg innen psykologi. Begynner på psykologistudiene om et par ukers tid, og håper å nå profesjon - det er i alle fall målet. Om ikke blir det i alle fall master :-). Skal studere ved NTNU for øvrig :-).
Gjest Skrevet 28. juli 2007 #24 Skrevet 28. juli 2007 Ingeniør: ok arbeidstider, godt betalt, stor etterspørsel på jobbmarkedet og spennende arbeidsoppgaver. Nå har jeg videreutdannet meg med mastergrad og skal begynne i forskerstilling. Jeg håper på større utfordringer, mer fleksibilitet...men jeg går desverre ikke noe særlig opp i lønn da.
Gjest Skrevet 28. juli 2007 #25 Skrevet 28. juli 2007 Trubbel ! Vet ikke på landsbasis , men i Asker tjener de bedre og har bedre betingelser så mange bhg i Asker rekruterer personal ifra Bärums bhgr !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå