Gå til innhold

Hjelp!Hun spiser oftere om natta enn om dagen, hva nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jenta mi er 4,5 mndr og har i det siste begynt å spise oftere om natta enn om dagen, og det er ganske slitsomt!Uansett om hun sovner av seg selv i senga si på kvelden, så våkner hun like raskt. Jeg har prøvd alt mulig annet enn pupp for å roe henne på natta, men det er bare puppen hun vil ha. Har også prøvd å gi henne vann, men det vil hun ikke ha. Hva nå? Bør jeg prøve med grøt?Hadde lyst til å vente litt til med å gi henne grøt, men slike netter som dette går ikke i lengden..

Veldig glad for hjelp!! :-)

(Samme som på ammedebatten, men ikke like lett å få svar der..)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi sov rundt fra hun var 2mnd til hun var 3,5 mnd (hele natten). Så begynte hun å våkne for mat på natten. Fikk beskjed på hs om å begynne med litt mat da hun var 4 mnd. Her i huset har det gått i rykk og napp, men øking skjer uansett på natten her. Så jeg merker det veldig godt på nattesøvnen når jenta mi trenger mer mat. Kanskje det er slik for deg også?

Skrevet

Jo, det kan stemme. Her sov hun natta gjennom eller våknet en gang fra hun var 1-3 mndr, så det er uvant at hun våkner så mye. Har ikke tenkt over at det kan være økedøgn, når det bare er slik på natta, men det kan vel stemme det. Takk for svar!! :-)

Skrevet

De er ganske smarte disse babyene, øke på natta, da får de mors fulle oppmerksomhet og som regel nok pupp (fordi mor ikke orker annet enn å vifte med puppen så fort babyen våkner). Natten er dessuten den beste tiden av døgnet å øke melken på, så ganske flott i grunnen. Litt slitsomt da... Her hjalp det ikke på nattesøvnen med mat forresten. Hun var allerede kommet ut av den gode vanen med å sove rundt:( Først nå for et par uker siden hadde vi vellykket nattavvenning. Ikke meningen å ta motet fra deg, men det er altså ikke en selvfølge at de sover bedre av mat. Sånn sett kan du like gjerne fullamme til 6 mnd hvis du ønsker det. Jeg fikk ikke til å øke mer, så for meg var mat den beste løsningen.

Skrevet

Jo, slitsomt selvsagt, men litt godt å høre at jeg like godt kan vente med å gi grøt, siden det er det jeg helst vil. Hun legger veldig fint på seg, så hun får jo nok mat. Nå har pappa 2 uker ferie, så da kan jeg snike meg til noen dupper på dagen/ettermiddagen! :-) Takk igjen!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...