bambi-h Skrevet 27. juli 2007 #1 Skrevet 27. juli 2007 Er det farlig å drikke light brus når man ammer pga kunstig søtningsmidler? jeg er altfor glad i pepsi max og lurer på om det er skadelig for gutten min?
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2007 #2 Skrevet 27. juli 2007 om du drakk det under graviditeten så har han nok fått en stor dose alt. Om han ikke blir dårlig i magen så går det nok helt fint. Selv drikker jeg ikke light brus/saft fordi jeg tror det er mer skadlig enn vanlig sukker. Så holder meg til vanlig sukker brus/saft. Men er nok ikke såååå skadelig i moderate mengder;) Leste et sted at man måtte drikke 4 liter lightbrus per dag for å komme opp i en MULIG farlig mengde kunstig søtningsstoff. Så så lenge du begrenser forbruket så går det nok bra.
Murmeline Skrevet 27. juli 2007 #3 Skrevet 27. juli 2007 Er avhengig av pepsi max selv, og drakk i tillegg te med kunstig søtning. Og jenta mi reagerte på det meste jeg spiste/drakk (kolikk "light"). Vet ikke hvor mye bedre det hadde blitt om jeg hadde kuttet ut alt. MEN; har funnet ut i ettertid at de gangene jeg har fått i meg mye kunstig sukker, har hun fått mer magevondt enn vanlig. Så for de som ammer mye, og har babyer med sensitive mager kan jo det være noe å tenke på. Ikke helt svar på spm ang skadelig eller ikke, men kan være av praktisk betydning ifbm det samme temaet:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå