Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det farlig å drikke light brus når man ammer pga kunstig søtningsmidler? jeg er altfor glad i pepsi max og lurer på om det er skadelig for gutten min?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

om du drakk det under graviditeten så har han nok fått en stor dose alt. Om han ikke blir dårlig i magen så går det nok helt fint.

Selv drikker jeg ikke light brus/saft fordi jeg tror det er mer skadlig enn vanlig sukker. Så holder meg til vanlig sukker brus/saft.

Men er nok ikke såååå skadelig i moderate mengder;) Leste et sted at man måtte drikke 4 liter lightbrus per dag for å komme opp i en MULIG farlig mengde kunstig søtningsstoff. Så så lenge du begrenser forbruket så går det nok bra.

Skrevet

Er avhengig av pepsi max selv, og drakk i tillegg te med kunstig søtning. Og jenta mi reagerte på det meste jeg spiste/drakk (kolikk "light"). Vet ikke hvor mye bedre det hadde blitt om jeg hadde kuttet ut alt. MEN; har funnet ut i ettertid at de gangene jeg har fått i meg mye kunstig sukker, har hun fått mer magevondt enn vanlig. Så for de som ammer mye, og har babyer med sensitive mager kan jo det være noe å tenke på. Ikke helt svar på spm ang skadelig eller ikke, men kan være av praktisk betydning ifbm det samme temaet:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...