Anonym bruker Skrevet 27. juli 2007 #1 Skrevet 27. juli 2007 Har veeeeeeldig lite overskudd og tålmodighet med mitt barn. Er jeg den eneste som har det sånn???? Barnet er 10 år, stor i munnen og tror han kan gjøre alt som han vil. Jeg har ikke overskudd til slikt, og reagerer derfor momentant negativt på denne type oppførsel. Hadde trodd han skulle "vokse seg til" i løpet av sommeren, men det virker ikke sånn. Har noen gode råd til oppdragelse av en frekk, lite, bortskjemt krapyl?!
lb71 Skrevet 27. juli 2007 #2 Skrevet 27. juli 2007 Kjenner meg igjen ja!! Har en tenåring på 15 år jeg og må dessverre bare si at det blir mye mye verre når de når den alderen. Hvor blir disse søte nydelige englebarna vi føder av egentlig........ Det sies at barn har trass/hormonelle endringer hvert 3 år. Altså ved 3, 6, 9, 12, og 15 årsalderen. Noen er jo tidlige andre kanskje litt senere. Jeg har heller liten tålmodighet selv om jeg virkelig forsøker. Nå er der så mye som er vanskelig at jeg ikke vet hvor jeg skal begynne og hva jeg skal prioritere å ta med henne. Nevner nedenfor - frekk i munnen, høylytt skriking - gir blaffen i skolen og oppførsel generelt - synes vi er teite og vil ikke fortelle oss noen ting - gjør bare sporadisk det hun bir bedt om - diskuterer og krangler stadig om alle regler hjemme - havner i konflikt med lærere, venner og gud vet hvem - nekter for at hun noengang har gjort eller sagt noe galt, selv ikke om det står skrevet svart på hvitt. Og forsøker du å sette deg ned og ta opp visse situasjoner så sitter hun bare å 1: sier absolutt ingenting eller 2: nekter nekter nekter. Så nå føler du kanskje at din situasjon kanskje ikke er så ille likevel... Jeg blir iallefall sprø av denne alderen og lurer på om det noengang vil bli folk av henne. Og alikevel sitter jeg her og gleder meg til nurk nr 3 kommer... Tror vi er født sadister alle sammen, hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå