to-em Skrevet 27. juli 2007 #1 Skrevet 27. juli 2007 Jeg har endelig testet positivt på test i dag. Vi har prøvd nesten et helt år og nå endelig satt den. Men har nyti sommeren og drikki alkohol. Mens jeg da har vært gravid, siden jeg lot det gå over 3 uker over mensdag før jeg testet. (Har vært så uregelmessig det siste året og testet mange ganger før hvor jeg ikke har vært gravid.) Vet jeg sikkert ikke burde ha drikki alkohol mens jeg prøver å bli gravid,men gadd jo ikke la være et helt år. Men nå er jeg jo selvsagt bekymra for fosteret. Noen som har erfaringer?
venter_trollunge_nr2;) Skrevet 27. juli 2007 #2 Skrevet 27. juli 2007 hadde to skikkelige fyllkuler mens jeg var gravid og ikke viste det med denne lille, siden det var så tidlig er ikke fostret i kontakt med blodet til mor så jeg fikk beskjed fra lege og jordmor at det skulle jeg ikke tenke på og var ikke noe å bekymre seg over. Og det er jo skikkelige alkoholikere som får friske barn også, så selv om de går ut med en null toleranse mot bruk av alkohol i svangerskapet er det jo de som mener at et lite glass i ny og ne ikke skader og som får helt fine unger. Faren slik jeg har forstått det av forskning er seinere og effekten av alkoholen blir mye større for fosteret enn for deg og det får problemer med å kvitte seg med giftstoffene og bruker også mye lengre tid og da kan det oppstå skader.
Tbgjente_Det ble ei lita tulle Skrevet 27. juli 2007 #3 Skrevet 27. juli 2007 De fleste har drukket alkohol i større eller mindre mengder før de visste de var gravide uten at fosteret har tatt skade av dette. En vet selvsagt ikke hvor små eller store mengder som skal til for å skade, men sansynligheten for at du har skadet babyn er nok minimal. Du kan nok pustet lettet ut og glede deg over graviditeten ;o) Lykke til videre med svangerskapet og gratulerer så mye!!
~Mirabell&Knerten~ Skrevet 27. juli 2007 #4 Skrevet 27. juli 2007 jeg var også på flere fester i den perioden vi prøvde å bli gravide, men sluttet selvfølgelig momentant da jeg fant ut at vi faktisk var gravide!Tror ikke barnet har tatt noen skade av det=)
~Mirabell&Knerten~ Skrevet 27. juli 2007 #5 Skrevet 27. juli 2007 Og gratulerer så mye med positiv test forresten=)
Tpop Skrevet 27. juli 2007 #6 Skrevet 27. juli 2007 Hadde to skikkelige fyllekuler med førstemann, og vart skikkelig fyllesjuk også, og med denne karen var det også ei skikkelig fyllekule ja. Vi hadde nesten prøvd i to år nå , så jeg visste jo aldri om jeg var gravid, så jeg tok meg en fest ja:)Tror mange har gjort det samme:)
Teltpluggen Skrevet 27. juli 2007 #7 Skrevet 27. juli 2007 Drakk lørdagen før jeg fant ut at jeg var gravid igjen (positiv test på mandagen). Snakka med legen om det, og hun sa at det måtte jeg ikke bekymre meg for, for det var liiiiiten sjanse for at det hadde noen skade. Er halvveis nå og har vært på 3 UL der alle viste et friskt foster:)
twoboys & a girl Skrevet 27. juli 2007 #8 Skrevet 27. juli 2007 Drakk før jeg viste det. Legen mente det ikke hadde noe å si. Vært på to ul som har vist et friskt foster. Gratulere:o)
Nr. 2 . Mor til 2 søte sneller Skrevet 27. juli 2007 #9 Skrevet 27. juli 2007 jeg hadde et ordenrlig rotbløyte noen uker etter at jeg ble gravid.(visste det ikke, da det ikke var planlagt). ingen prob. her.. fikk en datter 28.4. nydelig som bare.. kvikk er hun også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå