Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg fikk høre at far har krav på 2 uker rett etter nedkomst i tillegg til de 6 ukene. Men på trygdekontoret fikk jeg beskjed om at det var noe de ikke hadde noe med. Det måtte bli opp tilarbeidsgiver! Noen som vet noe om dette???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Far har krav på to uker etter nedkomst, men det er opp til arbeidsgiver om de to ukene vil bli lønnet eller ulønnet. Trygdekontoret betaler ikke noe for de to ukene. Så far må snakke med sjefen sin og høre hva han er villig til.

Skrevet

Det er en avtale mellom arbeidsgiver og arbeidstaker. Noen arb.givere gir permisjon med lønn, andre ikke. Det er bare de 6 ukene som far har krav på, men selvfølgelig ha mer, om mor og far er enige, som trygdekontoret dekker/betaler...

Om jeg har forstått reglementet riktig..

Skrevet

Mente alle fedre hadde krav på to uker, men det er opp til arbeidsgiver om dette er betalt eller ikke..

Skrevet

En av fedrene som jobber i mitt firma ble nettopp pappa og han fikk 2 ukers fri/permisjon, men ikke med lønn.

Skrevet

Far har rett til 2 uker fri etter fødsel (fortrinnsvis etter at du kommer hjem fra sykehuset). Dette er regulert i arbeidsmiljøloven. Ring arbeidstilsynet om du er i tvil. Evt lønn er tariffregulert, de feste som jobbe ri det offentlige får lønn, i det private varierer det. Kontakt fagforeningen.

Skrevet

men hva når far er selvstendig næringsdrivende?

Skrevet

Fiola & knøtten*FØDEKLAR*: da får han ingenting ved fødsel. Det gjør ikke mannen min. Han får bare 6 ukers pappaperm senere.

Skrevet

DET kommer helt an på hvilke forsikringer han har/hvilke avtaler han har med trygdekontoret. Han må sjekke papirene sine.

Gjest Ut på tur
Skrevet

Da jeg snakket med NAV sa de at far har krav på 2 uker permisjon men han har ikke krav på lønn.

Er du usikker så ta en telefon og hør med dem :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...