Gå til innhold

herpes, trenger hjelp..

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har herpes. fikk det av min kjære eks som avslørte at han hadde vært utro ved å gi meg det. vi hadde vart sammen i årevis og to uker etter at han hadde kommet hjem fra guttetur hadde jeg helt grusomme utslett som klødde og sved noe helt inni hampen og legen fortalte meg at jeg nok ikke hadde en trofast mann. hyggelig. var i tillegg gravid og fikk hyppige utbrudd under graviditeten og måtte ta keisersnitt for å ikke smitte babyen. virkelig et svik. ganske lenge siden nå, og møtt en ny mann. han er fantastisk, men tør ikke si det. ligger litt i kortene at vi skal ha sex i helgen, har barnefri og jeg har veeeldig lyst. har ikke hatt det siden denne eksen. men, selvfølgelig fått utbrudd. har det kanskje to ganger i året, og selvfølgelig fikk jeg det nå. har altså ingen erfaring med sex med herpes, fordi det ble rimelig fort slutt med eksen når han hadde vært utro. det jeg lurer på: når smitter det? har hørt det er kun de første dagene, nå er jeg vel på dag 4 og det er på bedringens vei.. hvis vi (selvfølgelig) bruker kondom kan det smitte? (sårene er ganske langt ut..) og hvordan forteller man noe sånt? føler meg så skitten og flau og ekkel som har det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"HVORDAN UNNGÅR JEG Å SMITTE ANDRE?

Risikoen for å overføre viruset til andre er størst det første året etter at man er smittet. Den som vet at han/hun har genital herpes må ikke ha samleie når det er sår tilstede eller når man mistenker at det er et sår under utvikling. Kondom beskytter mot smitteoverføring, hvis det benyttes under hele samleiet og dekker alle steder hvor det er sår. Selv når en person som vet han/hun har herpes ikke merker noe sår kan smitte overføres i kortere perioder, og disse smittsomme perioder finnes det dessverre ingen mulighet for å vite om." -Olafiaklinikkens websider.

La det være, du.

Skrevet

Og ikke skam deg over dette!

Det er ikke din skyld!

Skrevet

Du trenger ikke skamme deg.

Si det som det er, mannen var utro. Du ble smitta.

Skrevet

Jeg opplevde akkurat det samme, typen var utro og fikk herpes som han overførte videre til meg... Jævla idiot!!!

Trodde aldri jeg skulle komme til å få ha sex igjen, men det gikk kjempe fint. Et år senere møtte jeg han som i dag er min samboer og forlovede. Vi møttes på fest, og han tok meg med hjem... kremt...

Jeg var super stressa da ting begynte å skje, og fant ut at her var det bare å legge kortene på bordet.

Sambo fikk rett og slett sjokk! Men sjokk over at jeg faktisk var så ærlig..! Det ga han et veldig positivt syn på meg. Jeg hadde ikke en gang utbrudd da, så vi kunne i og for seg gjort det uten at jeg sa noe.

Men det er ikke meg... Ærlighet varer lengst! Jeg fortalte hvordan jeg hadde fått det også, for jeg syns det var greit for han å vite.

Si det som det er du! Tar han avstand fra deg da, så er han ikke noe å samle på, spør du meg... Masse lykke til!

Og kos deg! :)

Skrevet

Dette er du ikke alene om:

"Kjønnsherpes er en infeksjon på de ytre kjønnsorganene som skyldes herpesvirus. Kjønnsherpes er svært vanlig: en fjerdel av alle 30-åringer er infisert, men få har hatt symptomer.

Den som har kjønnsherpes, kan smitte andre, særlig under utbrudd. Når én i et forhold har kjønnsherpes, vil den andre sannsynligvis bli smittet etter en stund - med mindre kondom brukes under hvert eneste samleie." - www.lommelegen.no

Med andre ord, du er ikke alene, hvis det er noen trøst!

Skrevet

takk til alle som har svart. utrolig kjip situasjon. tror jeg velger å la vær å ha sex i kveld da. selv om det er åresvis siden.. typisk å få det denne uken.. synes å ha hørt noe om at man kun smitter de første dagene ved utbrudd, men er jo ikke verdt å ta sjansen på å smitte han. (hadde jo uansett brukt kondom da) nei, får håpe han ikke synes jeg er skitten og ekkel som har det. ggruer meg til å si det, herpes er ikke ett pent ord..

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...