Gå til innhold

Arbeider partiet kan brenne i helvette!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå må jeg selge mitt barndoms hjem pga at staten skal ha den der forbanna arveavgifta!!! De har FAEN meg ingenting meg arv å gjøre!! De har INGEN rett på min del av arven. FORBANNA det jææævler!!

Ja jeg vet at denne loven har vært lenge, men det har vært flere måter å komme seg unna den avgifta på å det har de nå sørget for at det ikke går lengre!! De tar barndomshjemmet mitt fra meg!! SYYYYKE FOLK, ha dere ut i arbeid å JOBB sånn som andre MÅ.

Det var gått å få det ut

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jobber ikke arbeiderpartimedlemmer? Er det slemt av et regjeringsparti å sørge for at norsk lov blir håndhevet?

Ikke at jeg er noen stor tilhenger av arveavgift, men resonnementene dine var litt spesielle.

Skrevet

Min far har jobba å slitt i MANGE MANGE år å betalt siiinsykt i skatt. Å for ikke å snakke om utgifter på huset og lånet og div. Å mere skal de ha!! De vet rett og slett ikke hvor mye pappa har jobba for huset, hadde de visst det (gjelder andre enn bare min far) hadde de kanskje hatt en liten smule samvitighet....er så sint nå at jeg klarer nesten ikke å skrive!!! Huset er nedbetalt, men penger pga huset det skal de ha!!

Skrevet

Jada. Men det er jo ikke spesifikt Arbeiderpartiets feil. De har ikke rent flertall, og kan dermed ikke holdes eneansvarlige for arvelovens innhold.

At arveloven er som den er kan du skylde på stortingsflertallet, eller med andre ord velgerne. Deg og meg og sånne.

Skrevet

det er ikke meg har aldri i hele mitt liv semt på ap, kommer heller ikke til å gjøre det. Men det er vel ap og sv som står bak den nye regelen...reglene.

Jeg synes det er rottent... på en måte er det jo folket sin feil å, men det er ikke folket som har vært med på å stemme på de nye reglene der.

Blæææ, nå kommer tårene å....snufs...

Skrevet

Hvor mye arveavgift må du ut med?

Skrevet

ÅÅÅH, jeg er så enig med HI !

Jeg må selge min fars barndomshjem som vi har arvet. Samme grunn som deg... Blir så irritert! Vi er midt oppi dette nå, og jeg bare griner...

Men jeg synes at SV har litt av skylda også. Synes hun Kristin Halvorsen er ei skikkelig møkkakjerring som karrer til seg penger overalt. Vi må snart på fattighuset hele gjengen, for ikke har vi lov å eie for mye, og vi skattes snart ihjel!

Skrevet

Ja ho der Kristin Halvorsen ja, skulle vært skuddpremie på ho der!!

Staten har så mye penger at flommer over!! De har INGEN rett på den der arveavgifta!!!! Ikke 1 grunn er god nok. Frp vil ha den der bort, så bare det er sagt!!

Hvor mye det er snakk om legger jeg ikke ut her. Men det er snakk om flere 100 000 ,-

Skrevet

Jeg tror faktisk en del partier ønsker å gjøre noe med dette, nettopp fordi det slår ut så urettferdig.

En gammel slektsgård viser seg for eksempel å være verdt mange millioner, og ingen av arvingene har råd til å betale de andre ut. Dermed kjøper rikinger opp fantastiske eiendommer, og pårørende "mister" alt. Dette var aldri meningen, men jeg syns arbeidet med å gjøre noe med det går treigt. Skjønner frustrasjonen, og du er ikke alene.

Leste forresten om en ung odelsgutt som mistet faren sin og dermed arvet gården. Men så kom Lånekassen på banen og ville ikke gi ham støtte fordi han hadde jo formue. (Gutten gikk på en jordbruksskole eller noe sånt) Men han kunne jo ikke spise huset, så da måtte han jo selge gården for å finansiere studiene. Så vanvittig firkanta! Tror faktisk dette tilfellet ble ordnet opp i etter at det var framme i media.

Skrevet

28% arveagift på arv som overstiger 200 000 ( kan motta 200 000 fra hver av foreldrene uten å beatale arveavgift) Så du skal arve nå vanvittig mye om du ikke har råd til å betale de usle kronene, får du huset på en verdi av noen millioner, blir det jo uansett et latterlig lite huslån da!!

Skrevet

Arbeiderpartiet, skrives i ett ord sånn....;-)

Skrevet

og børdi glemte et komma: ord, sånn

Skrevet

Vet du ikke at ALLE får syndeforlatelse ved Perleporten !?!

Skrevet

ikke alle som kommer til perleporten. Mange havner på heisen rett ned...

Skrevet

Å de betaler vel seg forbi skjærskilden, med all arveavgift gronkene...

Skrevet

Rundlurt.... Si det til de som har mistet barndomshjemmet/familiegården osv !! Staten har IKKE noe med arven å gjøre! De fortjener den ikke!! Noen får kroner liksom... Det er nå nok til å ikke klare å ha det!!

Skrevet

28% arveagift på arv som overstiger 200 000 ( kan motta 200 000 fra hver av foreldrene uten å beatale arveavgift) Så du skal arve nå vanvittig mye om du ikke har råd til å betale de usle kronene, får du huset på en verdi av noen millioner, blir det jo uansett et latterlig lite huslån da!!

RundLurt?

Arveavgift: Til barn, fosterbarn og foreldre

Av de førstekr 250 000 Intet

Av de neste kr 300 000 8 prosent

Av overskytende: 20 prosent

Så det er faktisk enda lavere satser enn du trodde...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...