Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i uke 23 og noen ganger blir jeg utrolig svimmel. Vet at dette er en vanlig plage. Det er når jeg er varm og har beveget meg mye. Jeg orker ikke stå oppreist og begynner å kaldsvette. Det er ikke så veldig ofte og har vært sånn siden ca uke 14. Regner med dette er normalt (at det er fordi blodtrykket synker når kroppsvarmen øker), men samboeren min maser på meg at jeg må komme meg til legen. Men det er jo helt vanlig er det ikke? Det er jo ikke noe legen kan gjøre noe med.... Blodtrykket var helt ok når det ble målt på svangerskapskontroll i uke 10. Siden vet jeg jo ikke, for neste kontroll skal være i uke 24. Bør jeg dra til legen før dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har det og sånn, det er ikke noe gøy:(

men de var ekstra obs på blodtrykket mitt pga av det, og jeg må måle det en gang i mnd:)

kansje du må sjekked det så er du sikker på att alt er ok:)

Skrevet

Du kan jo stikke innom jordmora og få sjekka blodtrykket ditt, trenger ikke gå til legen for det. Men det er helt vanlig, og smarte tips kan være å forsøke å spise litt mer salt mat, drikke MASSE vann, og rett og slett unngå og stå rett opp og ned hvis du kan unngå det. Gå heller litt på stedet eller sett deg.

Men greit å få sjekket blodtrykket ditt en gang i måneden synes jeg. Går du bare til lege - eller jordmor også? Forresten kan ofte helsesektretærene hos legen også sjekke blodtrykket ditt - ring og spør.

Skrevet

Har bare vært hos legen en gang... fikk time hos jordmor 4 september - det er jo lenge til. Har ikke svangerskapskontroller så ofte som en gang i måneden enda - og siden blodtrykket var fint den første og eneste gangen så har jeg ikke blitt bedt om å sjekke det. Men kan ringe å høre hos legen om jeg kan komme dit til uka...

Skrevet

Snakk med damene i luka.-D Kan hende du slipper å bestille time bare for blodtrykk. Jeg kan bare stikke innom mitt legesenter for å få sjekket sånt som helsesekretærene fikser sjøl.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...