Gå til innhold

Høre hjertelyd i uke 7 ?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jepp! Jeg va på invending UL i går! Er 7+3

Jeg så en liten spire med et bankede hjerte! Råååtttt:-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

koss gjør de det me innvendi UL da? vis de kommer senere å sier att nuske er dødt blir jeg sinna...men har fortsatt...syntomene da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I veldig sjeldne tilfeller kan de høre det med doppler så tidlig som i uke 8.. men hos de fleste kan man ikke høre det før mye senere... Og mange leger og jordmødre vil ikke høre etter hjertelyd før de er rimelig sikker på att den kan høres... for det er veldig lett for att gravide fort blir bekymret hvis de ikke finner hjertelyd.

 

Min lege prøver å høre fra uke 8.. det gjorde hun også forrige gang.. men tror ikke hun fant hjertelyden før i uke 15/16.. men hun var veldig på å presisere att det var sjelden de fant hjertelyd så tidlig og att man ikke må bli bekymret=)

Så om hun ikke finner hjertelyd når jeg skal til henne neste uke så gjør ikke det noe=) jeg er da bare 8+5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

på innvendig ul tar de ul av deg innvendig..

altså en dildo lignende ting blir ført inn i vagina der de kan se om det er noe liv..

 

du kan blu hennvist til tidlig ultralyd vist de mener det er ett behov for det, omdu har blødninger eller lignende:)

 

lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke du trenger å bekymmre deg hvis du fortsat har symptomene. Men hvis symptomene er borte og du har blødninger da bør du få invending UL av legen!

Forresten jeg fikk tidlig UL fordi at jeg hadde en MA i forrige svangerskapet i uken 11 hadde ingen symptomer og hadde blødninger...

Lykke til videre :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er så glad for att dere er her og støtter meg opp...sliter litt med psyken og så...er sikkert bare jeg som engster meg... syntomene er her ja...er så kvalm att jeg spyr minst en gang om dagen ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre det ikke bare er meg. Legen ville ikke prøve på meg heller. Er 10 uker på vei. Har ikke hatt andre symptomer enn litt såre brystvorter, pluss at magen er stor utpå dagen. Skulle faktisk nesten ønske jeg var kvalm, jeg, bare for å være litt sikker på at det er liv der inne. I går var ikke puppene så såre, så fikk nesten litt hetta. Men i dag var de litt vondere, så får vel bare roe meg ned, og regne med alt er som det skal der inne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg og sku ønska eg va kvalm... :( E ca 7 uker på vei, fant ut 13.juli at eg va gravid, men eg har ikkje følt at eg har hatt nok symptoma på at eg e gravid, og av og te så føles det som om eg ikkje e gravid i heile tatt... :( Tok ein graviditetstest igjenn for 1 veka sio, og den va positiv, og i dag, og den va positiv, men dei va ikkje KNALL farge på stripo, så eg e så redd for at hcg'et e på vei ut av kroppen for embryoe e dødt... :( Huff, og fastlegen min har vert på ferie siden 15.juli og kommer tilbake på mandag... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare minne dere på at det slettes ikke er alle som er kvalme i svangerskapet. og det trenger slettes ikke bety at det er noe galt med fosteret.

 

Så ikke ta på vei om dere ikke er kvalme, se heller på det som en bonus;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på indre ultralyd da jeg var 6 + 5 og så et fint bankende hjerte der inne. Fikk ta test så tidlig pga blødning, men alt så fint ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var på tidlig UL igår, uke 7+4, og så en lita engel med bultende hjerte:D var på ul fordi jeg ikke var sikker på hvor langt jeg var kommet. Det ble raskt påvist at den ikke kunne vare mer enn 7 uker gammel. Hørte ikke hjerte, men så tydlig hvordan det slo! alt vel så langt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er veldig usikker bestill ul og betal det selv. Det sakl jeg, har bestilt hos kvinnedoktoren og skal neste fredag er da 5+5. Mista en i uke16 i mars så denne gangen er det ingen tilfeldigheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 år senere...

Ser det er lenge siden det er skrevet her. Jeg er 7 +4 med mitt første barn. Hadde en MA rett før jula. I dag prøvde jeg å finne hjertelyd med doppler hjemme å fant den med full blære og 40 min leting 😂 vi var også på tidlig ul i uke 6 å da såg vi bankende hjerte 💙💙💙 så kommer helt an på person til person hvor tidlig man finner det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...