Anonym bruker Skrevet 27. juli 2007 #1 Skrevet 27. juli 2007 På meg i allefall. Har nå prøvd ut "alt" av kjerringråd over flere uker. Men husokkupanten vil ikke ut med det første. Vil bare fortelle dere om min erfaring. Tror det er bare tull å stresse med disse kjerringrådene, man blir bare sliten og lei av det. Kjerringråd virka ikke forrige gang jeg gikk gravid, og de virker ikke nå heller. Har prøvd, kanel (over lengere tid), rømmegrøt, fødepizza, biff med mye hvitløk, gå turer, bitter lemon, lakrisrot-te, brystvortestimulering, riksens fødesex osv. osv. Av disse tingene tror jeg kanskje det å gå turer og ha sex, hjelper litt på. Men ingen fødsel i uoverskuelig fremtid her, nei.
nr 2 i oktober? Skrevet 27. juli 2007 #2 Skrevet 27. juli 2007 helt enig. drit i kjærringrådene, de får en bare til å bli enda mer utålmodig!!!
Gjest Ut på tur Skrevet 27. juli 2007 #3 Skrevet 27. juli 2007 Du sier du har prøvd kjærringråd i flere uker. I og med at dette er kjærringråd som inkuderer ingredienser vi benytter til vanlig skal vi kanskje være glade at dette ikke fungerer??? Eller??? Jeg ville satt pris på å få vite jeg ikke skulle spise kanel, hvitløk, chilli, gå tur, ha sex osv. Kan jo hende at de ikke hjelper før babyen er klar til å komme ut... og det er den jo som regel ikke i mange uker ?
Loglady Skrevet 27. juli 2007 #4 Skrevet 27. juli 2007 Tenker det samme som sistemann her. Kjerringråd prøver man vel helst for å slippe å gå noe særlig over termin, ikke for å igangsette for tidlig fødsel. Babyen må være moden først.
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2007 #5 Skrevet 27. juli 2007 Kjerring råd fungerte( tror jeg) på meg når jeg fikk nr.2 tok en flaske lakser olje på kvelden, på morgen dagen etter gikk vannet.Men det var jo bare to dager før termin, hvem vill vel prøve slikt i flere uker?
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2007 #6 Skrevet 27. juli 2007 Er du moden? Kanskje det hjelper hvis du er det...? Skal prøve noen kjerringråd idag og jeg er moden...
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2007 #7 Skrevet 27. juli 2007 Er førti uker på mandag. Har derfor testa det i et par uker nå. Virker som enkelte blir fornærmet over at jeg sa at det ikke virka på meg.... Jeg konstaterer bare fakta og erfaring fra to svangerskap....
lb71 Skrevet 27. juli 2007 #8 Skrevet 27. juli 2007 lakserolje kan være farlig for babyen. Prøv ikke dette kjerringrådet iallefall.
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2007 #9 Skrevet 27. juli 2007 Fornærmet for at det ikke virket på deg? Skjønner ikke hvordan du klarer å tolke det i den retningen? Kanskje det heller er du som er fornærmet fordi noen påpeker at det ikke er noe poeng å tro at det skal skje noe før termin? Du har pekt på fakta, det har de andre her gjort også.
ღZalina med Robin og Isabelleღ Skrevet 28. juli 2007 #10 Skrevet 28. juli 2007 Samme tror jeg, jeg har hat sex og spist så mye rart.. ikke noe som skjer her.. blir jo bare sliten av alt, så jeg tar det med ro, hopper rundt på krykkene min.. og håper på rier og full måne! hihi
Tommy + 1 på vei <3 <3 Skrevet 28. juli 2007 #11 Skrevet 28. juli 2007 Eg trur ikkje heller på disse kjeringråda. Har termin på mandag og einaste som virker litt er sex... Har prøvd: Kanel Fødepizza Føde kake Gå lang tur Bryst vorte stim ,med varmt omslag Mais me masse kvitløk Og sikkert masse eg ikkje kommer på... Så nå venter eg bare på fullmåne:-) Krysser fingrene på den, men babyen kommer når den kommer.....
@nne p@ l@nne Skrevet 28. juli 2007 #12 Skrevet 28. juli 2007 Hvis det er sånn at kjerringrådene virker så er det nok ikke før man er moden og kun for å få litt fortgang på sakene. Sex har virket her, men da har jeg nok vart rimelig klar fra før så jeg vet jo ikke om det var årsaken. ¨ Men nei jeg tror ikke det hjelper å spise en boks med kanel to uker i forkant av fødsel og forvente at det skjer noe. Det med lakserolje er vel det at man tømmer tarmen så fullstendig at barnet vil synke lengre ned i bekkene automatisk og sette i gang noe, er det ikke??
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2007 #13 Skrevet 28. juli 2007 Det er mange (svært mange) her på 3. tri. som begynner tidlig og prøver ut disse kjerrngrådene. Noen allerede fra uke 36. På meg virker det som du er fornærmet fordi jeg sier at kjerringråd ikke virker på meg (banalt nok). Du er i allefall provosert! Jeg fikk inntrykk av det fordi det ble undertreket , det jeg sa om at jeg hadde prøvd ut kjerringråd over en lengere tid (noe som jeg tror isåfall ville være mer gunstig, enn en gang).Jeg er ikke den eneste her som har begynt å prøve ut kjerringråd noen uker før termin her og jeg har dessverre ikke lenger tro på kjerringråd hverken før eller når man er moden, eller ved termin for dn saks skyld. Tror det bare er tilfeldig at fødselen starter etter å ha prøvd ut disse rådene. Tror at det man ville født uansett da. Jeg ønsker bare å dele min erfaring med de som går rundt og håper på at disse kjerringrådene skal slå til. Klart, man kan gjerne teste det ut, og kanskje man er heldig. For min del, har det etter to svangerskap, bare vært bortkastet energi. Spar heller på kreftene jenter.
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2007 #15 Skrevet 28. juli 2007 Jeg sier ikke det for å være ekkel med noen, men for å kanskje kunne hjelpe noen andre som er lei og utålmodig. Vil bare si at det beste vi kan gjøre, er å smøre oss med tålmodighet. Selvom det er kjempetungt nå mot slutten! Klem!
prøvekluten+3små Skrevet 28. juli 2007 #16 Skrevet 28. juli 2007 hm...hihi,syns d funka ganske så bra på meg og de fire venninnene mine som prøvde samma greia jeg...hun ene hadde til og med 17 dager igjen til termin
Gjest Skrevet 28. juli 2007 #17 Skrevet 28. juli 2007 hvis det er modent så hjelper det å gå tror jeg, funka fjell til meg så, rusla ivei og dagen etter var jeg mamma:)
PintSizedDictator Skrevet 28. juli 2007 #18 Skrevet 28. juli 2007 Prøv fotsone tipset;) Funket som bare juling på meg;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå