Tbgjente_Det ble ei lita tulle Skrevet 27. juli 2007 #1 Skrevet 27. juli 2007 Har sånn merkelig vondt på høyre side i korsryggen og halebenet...skikkelig ubehagelig...når jeg har sittet en liten stund og skal reise meg for å gå, så vagger jeg de første par meterne før jeg klarer å gå normalt...nesten som det er en nerve i klem og vondt inni benet på en måte. Har hatt dette i noen dager nå, men aldri opplevd dette før. Noen med lignende plager? Og vet dere hva det er eller kommer av+
kaur *har født!* Skrevet 27. juli 2007 #3 Skrevet 27. juli 2007 Jepp. Bekkenlåsning! Det er noe som kan fikses :-) Jeg går til naprapat, og det forsvant etter 2 - 3 behandlinger. Men det dekkes ikke, slik som f.eks fysioterapaut. Du bør behandles av noen som tar for seg både skjelettet og musklene.
Tbgjente_Det ble ei lita tulle Skrevet 27. juli 2007 Forfatter #4 Skrevet 27. juli 2007 Takker for svar. Men dette med låsning...vil dette forhindre en normal fødsel om det ikke behandles først? Vil det gi fortsatte plager etter fødsel om det ikke gjøres noe med? Vet dere noe om dette? Og må jeg til lege først kanskje, for henvisning til en skjellett og muskelekspert? Har 39 dager igjen til termin og med premature rier som er blitt stoppet flere ganger kan jeg jo føde når som helst.
Tbgjente_Det ble ei lita tulle Skrevet 27. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 27. juli 2007 Ingen som vet dette med låsning?
kaur *har født!* Skrevet 27. juli 2007 #6 Skrevet 27. juli 2007 Naprapaten min syntes synd på meg som har dratt med meg dette i alle mine svangerskap. Nå har jeg hatt normale fødsler, men så har jeg brede hofter, så det nok ikke noe problem med å bane seg vei ut uansett. Men jeg vil tro at det kanskje kan få noe å si. Jeg skal tilbake etter fødselen også, for da kan naprapaten gjøre mer og ta en skikkelig "opprydning" både med bekken og rygg. Jeg var skikkelig plaget etter svangerskapet sist. Gikk til fysioterapi da, men det tok lang tid før noen bedring....og han gikk utenfor sitt felt og tok for seg skjellettet også. Han knakk meg opp både her og der.... Det var jordmoren min som anbefalte naprapat som det aller beste alternativet. Jeg fikk ingen henvisning. Det koster 600kr for 45 minutter. Bekkenet mitt var helt skjevt, og låst i en skjev posisjon. naprapaten har løst opp musklene rundt knoklene, og dyttet ting på plass ved at hun presser på beienet mitt ett sted mens jeg presser foten en annen retning. Jeg har også fått noe naturmedisin for betennelse i musklene (som er OK for gravide å ta) Jeg hadde ringt sporenstreks for å få time. Noen blir bra etter bare en behandling! Jeg har hørt at manuell terapi er noe av det samme...
Tbgjente_Det ble ei lita tulle Skrevet 27. juli 2007 Forfatter #7 Skrevet 27. juli 2007 Tusen takk for svar ;o) Har ikke hatt problemer med dette før og heller ikke problemer med fødsel. Ikke har jeg noen medfødte skjevheter heller. Har hatt 2 stjernefødsler før og minsten tok jeg imot selv på sykehuset. Skal absolut få gjort noe med dette, for det er ikke bahagelig. Om jeg må bet. dette selv så får så være...men trodde ting som hadde med graviditet å gjøre var gratis. Dette har kanskje ikke noe med det å gjøre, bare en tilfeldighet?
Caelyn Skrevet 27. juli 2007 #8 Skrevet 27. juli 2007 Naprapat er privat.. Offentlig for gravide og hvis man får henvisning med bekkenløsning med gangsperre får man fysio gratis.. Ikke naprapat etc
kaur *har født!* Skrevet 27. juli 2007 #9 Skrevet 27. juli 2007 Du får ikke dekket naprapat, fordi det ikke er godkjent behandling iflg trygdekontoret/NAV. Jordmora sa at det bare var spørsmål om tid, før man ville kunne få dekket naprapat også. Mine skjevheter har ikke vært medfødte. Det har mest sansynlig hatt med fødsel og graviditet å gjøre. Jeg var dessuten i en bilulykke da jeg var 18 som kan ha hatt en innvirkning. Det var etter forrige graviditet jeg virkelig fikk problemer. Det tok meg ca 2 år før jeg kunne ta meg en løpetur uten at det gjorde vondt. Det tok ca 6 mnd. etter fødsel at jeg fungerte normalt. Det tok ikke så lang tid de forrige gangene. Har mellom graviditeter hatt vondt i bekkenet innimellom ett par dager av gangen, og så har det gått over. Naprapaten er ganske sikker på at hun vil få meg i god form innen 6 uker etter fødsel. Jeg håper hun får rett :-)
Tbgjente_Det ble ei lita tulle Skrevet 27. juli 2007 Forfatter #10 Skrevet 27. juli 2007 Takker igjen for flotte svar. Vet jo en kan ringe til lege osv osv. men der vil jeg ikke få de svarene som av dere som har opplevd dette og har erfaringer med hvordan dette fungerer i praksis....bortsett fra om det er et gratis tilbud eller ei.
Mamma til snart 4 Skrevet 27. juli 2007 #11 Skrevet 27. juli 2007 jeg har kun bekkenløsning på venstre side. . . kommer og går. men gla at det ikke er på begge sider;)
kaur *har født!* Skrevet 27. juli 2007 #12 Skrevet 27. juli 2007 Slik som min naprapat har forklart det så er det bekkenløsning dersom du har vondt midt foran på skambeinet. Dette er hormonelt, og ikke noe man kan gjøre så mye med. Dersom du har vondt bak, nederst i ryggen, halebeinet eller bak på "skinka", så er det bekkenlåsning, og mulig å behandle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå