Gå til innhold

Slutte på p-sprøyte...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om det er noen her inne som har gått på p-sprøyta?

Jeg skal slutte med den nå, for jeg har hørt at det kan ta opptil 1 1/2 år fra man slutter til man kan bli gravid. Siden jeg ønsker å begynne å prøve utpå nyåret, fant jeg ut at det var like greit å slutte med den nå, og se om mensen kommer tilbake i nærmeste fremtid...

Noen som har erfaring med dette? Hvor lang tid tok det før du sluttet på sprøyta før du fikk tilbake mensen?

• 6 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

heisann :)

jeg er veldig ny her inne :) å jeg er i samme situasjon som deg... jeg sluttet med sprøyta nå i februar etter å ha gått på den i nesten 2 år alt :) jeg er så spent på når mensen evnt kommer tilbake :)

jeg og samboer er veldig klare på at det kan ta lang tid pga sprøyta :) men håper egentlig at det ikke skal ta for lang tid , da jeg ønsker å bli gravid snart :) så egentlig lurer jeg på det samme som deg :)

Skrevet

Hei:) Jeg har gått på sprøyta i 7 år, sluttet i oktober. Fikk da p-piller for å få igang syklusene igjen kjapt. Fikk første ordentlige mens denne mnd så hos meg tok det ikke lang tid.. Da gikk jeg på p-pillene nesten hele november.

Hvis dere vil begyne å prøve kjapt vil jeg anbefale og be om p-piller og ta disse 3 uker, da vil kroppen justere seg raskere tilbake..

Lykke til:)

Skrevet

Jeg gikk på sprøyta i to år, og da etter den siste sprøyta tok det omtrent et halvt år før jeg fikk mensen igjen. (men sprøyta har jo virkningstid på 3 mnd, så blir vel 3 mnd. med "mens-venting")

Skrevet

hei carro ;)

bare lurte på om du bare tok p-piller den november mnd og deretter sluttet med de ?

jeg lurer på nå om jeg kanskje skal få meg p-piller for å få igang syklusen kjappere :) sluttet med sprøyta nå i februar etter å ha gått på den i nesten 2 år :)

Skrevet

Hei:) Jeg gikk kun på p-pillene i 3 uker, fikk bortfallsblødning med en gang og 2 litt lange sykluser etter dette. Men nå virker det som alt er i orden.. Vet at det kan ta opptil 2 år før ting er som normalt etter p-sprøyta så er veldig fornøyd med under 3 mnd:)

Anbefaler dette!

Masse lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...