goldenticket *BLITT MAMMA* Skrevet 27. juli 2007 #1 Skrevet 27. juli 2007 Og det er så koselig! Den lukten, og alle de kjente lydene Bikkja sitter å uler fra jeg tar av fra hovedveien, det er sjelden jeg er der, men han glemmer ikke hvor han er vokst opp! Nå er det 6år siden jeg kuttet helt ut...har ikke sitti på en hest på 3år. Hadde muligheten idag, men med 11dager til termin måtte jeg pent si nei, selvom jeg hadde veldig lyst til å si ja!!! Har lyst på hest igjen, men med stallleie på over 3000,- pr mnd + for og vetrinærer, hovslagere +++ så må jeg nok prioritere vekk det, men nå skal vi kanskje flytte på landet da, kanskje noen der har en hest jeg kan låne *drømme*
Fabelaktiv Skrevet 27. juli 2007 #2 Skrevet 27. juli 2007 åååååå - elsker hester også... bor litt landlig til så jeg skal sjekke etterhvert om det er mulighet for å låne leie hest i dann og vann... hadde hest på halvfor da jeg var ungmø og det kosta vel en 7-800 og da kunne jeg "disponere" hesten halvparten av mnd.. kanskje noe sånt finnes enda?
Tigermor. Skrevet 27. juli 2007 #3 Skrevet 27. juli 2007 Elsker hester jeg også og er så heldig å eie hest selv =) Der jeg vokste opp hadde vi masse plass og hadde stall hjemme, fikk egen hest da jeg fyllte 10år. Men da gutten min meldte sin ankomst flyttet jeg sammen med kjæresten min og måtte stalle opp hesten på utleiestall...og det var absolutt ikke noe for hverken meg eller lommeboken min =( Likte absolutt IKKE at stalleier "bestemte" hvordan jeg skulle stelle min hest. Så vi tok et valg og flyttet 8mil unna til et sted der vi hadde råd til å kjøpe hus med plass til å ha hest hjemme og vi har ikke angret et sekund =) Nå er det "billig" å ha hest, bruker vel kanskje en drøy tusenlapp i måneden på Fôr og vetrinær, (tar hovstellet selv) til mine 2 hester.
goldenticket *BLITT MAMMA* Skrevet 27. juli 2007 Forfatter #4 Skrevet 27. juli 2007 Fabelaktiv: Ja, de har vel hesta på "for" fortsatt, men er nok ikke så billig mer... Tigermor: Heldige deg, jeg ville nok ikke hatt min egen hest, men det å bare få være i stallen å pusle rundt å ri litt innimellom har jeg sååååå lyst til, det er som balsam for sjela hehe En stor snill sv.halvblods eller noe, med stor gyngende galopp, og varme sommekvelder *drømme drømme* jaja, blir vel ikke så "romantisk" i tiden fremover tenker jeg...hihihi, med ei lita ei som henger i puppen hahaha
kaur *har født!* Skrevet 27. juli 2007 #5 Skrevet 27. juli 2007 Åhh....det er så koselig med hest :-) Jobbet på kontor...som tilfeldigvis befant seg på en "gård". Det var uansett en stall det og jorder. Da hadde jeg og noen kollegaer 3 islandshester på for (sammen med sjefen som eide stallen). Så da foret vi på rundgang og møkket ut hver vår dag. Det ble ikke så dyrt hver av oss. Ungene har gode minner fra at vi red til skogs midt på vinteren. Lagde bål, og grillet pølser. Og så storkoste de seg i stallen...men ikke så mye av det å møkke ut båsene ;-)
goldenticket *BLITT MAMMA* Skrevet 27. juli 2007 Forfatter #6 Skrevet 27. juli 2007 Ja, sant, jeg har ogsåmange gode minner fra da jeg var liten (10år eller noe) frem til jeg slutta som 18åring, herregud hvor mange timer jeg har brukt i den stallen!!! Hadde på det meste 5-6 hester som jeg drev å red hver dag (jeg var hestepasser) samt tok det daglige stellet på, hadde ikke orket noe slikt igjen assa! Var vel derfor det stoppet også, ble litt lei og fikk opp øynene for gutter å bylivet..
Gutt i august =Fødeklar Skrevet 27. juli 2007 #7 Skrevet 27. juli 2007 Åhh!! Gleder meg til å ri igjen! Satt vekk hesten min når jeg ble gravid, skal bli SÅÅ godt å begynne på igjen!
Tpop Skrevet 27. juli 2007 #8 Skrevet 27. juli 2007 Jeg hadde hest i mange år selv når jeg var yngre. Jeg fikk meg hest igjen for litt over ett år siden, det er digg:) Vi har småbruk selv og fikk laget en koslig liten stall i låven, plass til en shettis, og to hester. Vi har selv nå ei hoppe som er drektig, en avdanka traver som blir vår når føllet blir levert:) også har vi en shettis som skal betales i løpet av denne vinteren. Jeg red fram til jeg var 6mnd, men da ble det så mye kynnere og bekkenløsning så da var det stopp. Nå går de på beite og koser seg, også skal jeg begynne så snart jeg kan etter fødsel og trene snuppa mi, det er mye trening og jobb med henne, men jeg er overbevist om at hun blir en rolig og fin hest til slutt:)Mannen min har også begynt og ri litt, han har absolutt ikke tatt i en hest før, men han elsker nå og dulle og dille med de. Han pusser og koser mye, så han får en god kjemi med de:) Skal melde han på et kurs nå til høsten så han får litt rideerfaring, da snuppa ikke akkurat er noen dreven ridehest enda:) Så de som savner sin gamle hobby!!Det er absolutt verdt pengene og begynne med det igjen, selv om det tar mye tid så er det noe man liker å gjøre:) Flytt til Toten så kan du ha hest her, vi tar ikke mye i stallleie. 2000,- i mnd og det er med grovfor og halve mnd med møkking og litt til:)Vi skulle ha leid ut den siste boksen.
♥Rime♥ Skrevet 27. juli 2007 #9 Skrevet 27. juli 2007 Jeg elsker også hester å har hatt hest hele barndommen. Solgte da jeg ble gravid med førstemann for 10 år siden. Nå for ca ett år siden ville far min kjøpe hest igjen til småsøskena mine og jeg ble med på en hoppe med føll. (Vi har gård) Men jeg syntes det ble alfor travelt og angret litt, så jeg sa ifra. så nå eier de de selv, men jeg kan jo ri som det passer meg Og det er jo egentlig bedre å ha det sånn, hehe. Så det jeg har lurt på- om noen av dere vet? når jeg skulle ha min første så lånte jeg hesten til venninna mi for å sette i gang fødsel. Hun leide meg og vi små travet litt. ( det var over termin) Funket ikke den gang. Men vurderer det denne gang, verdt ett forsøk, men synes egentlig det høres litt skummelt ut også. Men er det noen av dere som vet?
Tpop Skrevet 27. juli 2007 #10 Skrevet 27. juli 2007 Pass på så du ikke får harde slag nedentil, for da kan jo morkaken løsne, men det er jo anbefalt og kjøre humpete vei også, så hvis dere tar det forsiktig så kan ikke det gjøre noe:) Kanskje jeg også skal gjøre det nå, ikke tenkt på det jeg:)
rampejenta - ny spire Skrevet 27. juli 2007 #11 Skrevet 27. juli 2007 oj de var dyr stall elie ja.. jeg har også hest.. betaler 600 pr mnd pluss for.. har akkurat fått ei kaldblodshoppe som har gått som traver.. ho er fem år og hadde ikke vert ridd før.. men no har jeg sittet på henne to ganger:)
Tpop Skrevet 27. juli 2007 #12 Skrevet 27. juli 2007 Det ligger på den prisen hun sa på de store stallene som regel. Når man betaler for stallboksen + strø, må man som regel møkke selv:)Vet ikke om du gjør det da:) Vi pleier å ta halve mnd hver oss med møkking, og da er det ikke mye overskudd vi sitter igjen med når vi leier ut for 2000,- pr mnd og det er med for:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå