Gå til innhold

Antrekk i bryllup

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har lenge visst vi skulle bli invitert i et bryllup å jeg har da bestilt en lang rosa kjole fra USA. Fikk inbydelse å der står antrekk mørk dress. Kan jeg allikevel bruke den lange kjolen jeg har bestilt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ikke slik at alt kan brukes til mørk dress da tro.

Skrevet

jeg var sikker på det ja, men så går jeg inn på alle bryllupssidene å der står det at mørk dress er kort kjole. jeg som hadde tenkt å ha mørk dress i mitt bryllup også, men nå ble jeg usikker gitt. Vil ikke ha smoking heller, men vil at jentene skal velge mellom kort eller lang kjole.

Skrevet

Hehe... jeg blir aldri klok på disse kleskodene.

Var et innlegg her i går om dette, var en som la ut fasitsvaret.

Skal se om jeg finner det igjen.

Skrevet

Ja, du kan helt klart ha på deg lang rosa kjole når det står mørk dress.

Står det antrekk: smoking, skal kjolen være lang. Står det antrekk: mørk dress, står man mye friere. Jeg ville kanskje ikke brukte lange hansker eller lign. til (det kunne du gjort om det sto smoking), men lang rosa kjole går helt fint!!!

Jeg har vært i flere brylluper med antrekk mørk dress, og da kommer jentene i alt fra bunader, til lange og korte kjoler og pene drakter. Så ta på deg den fine kjolen din, du!

Skrevet

Tusen takk for svar!! Da puster jeg lettet ut å bruker den fine, nye kjolen min!!! JIPPI!!!!

Skrevet

Ja, det går da helt fint å bruke lang kjole selv om det står mørk dress...har aldri hørt noe annet (eller opplevd noe annet) i allefall. Vi skal i bryllup i september og der står det også mørk dress på invitasjonen - men jeg skal ha lang kjole. Føler meg mer vel i en lang kjole så hadde uansett ikke tatt på meg en kort kjole;o) De vi skal i bryllup til sa at grunnen til at de hadde skrevet mørk dress i invitasjonen var at brudgommen skal ha på seg svart dress, og de ikke ville at noen av de mannlige gjestene skulle dukke opp i smoking el.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...