Gå til innhold

Steike... blir det så mye i toll?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bestillte barenutstyr fra sverige til den nette sum av 900 kr inkl frakt.. ... og i dag kom regning fra tollpost på 2500 kr på den pakken..

regnet jo med endel ekstra.. men ikke sååå mye... da lønner det seg jo ikke å bestille varene fra sverige i det hele tatt... hadde jo vært Myyyye billigere å kjøpe det i norge jo..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jøss, det kan da umulig være riktig? Tror jeg betalte ca 350 i toll da jeg bestilte noe for under 1000-lappen...

Skrevet

Nei, ikke snakk om. Da har de gjort en feil. At du får moms i tillegg er vanlig, men den er jo maks. 25%, og oppå denne kommer en avgift for fortolling - lurer på om ikke den er 190,- for tiden.

Ring dem og hør hvordan de har kommet frem til den summen.

Skrevet

toll skal vel være 25 %av kjøpe summen...???

Skrevet

Ja... min kjære skal ringe de etterpå siden det står i hans navn.. er jo helt vilt hvis det stemmer.... men må jo være noe gale...

takker for svar=)

Skrevet

1. dersom varen inkl. frakt har en verdi på mindre enn 1000kroner, skal tollpost ringe deg og høre om du vil fortolle det selv på www.toll.no

og det er såre enkelt, og koster ikke noe annet enn merverdiavgiften!

2. det er ikke toll på¨barneutstyr med mindre det er klær. toll er en avgift som brukes svært sjelden. merverdiavgift er det derimot på alt som skal deklareres inn i Norge.

3. det er ulike gebyrer de ulike fraktselskapene tar. UPS er veldig rimelig. Tollpost er tydeligvis veldig dyrt.

4. er du sikker på at Tollpost har fått rett fakturagrunnlag fra avsender?

Skrevet

Tusen takk for flott svar=) Er bare utstyr.. ingen klær=)

Etter å ha studert papirene nøye så kan det se ut som de har fått feil fakturagrunnlag i min øyne... for der står det jo 9980 kr.. det er jo en null for mye... Og det har jeg kvittering på=) Aner ikke om gubben har fått snakket med de enda... for å betale 2500 kr er ikke aktuellt=)

Skrevet

Ser ut som du fant feilen ja:) Altså at det har blitt en 0 for mye, og at de har for seg at det skal være i underkant av 10 000, ikke 1000...For da stemmer det jo forsåvidt med toll på 2500 kr liksom..

Skrevet

hehe.. ja... bare håper att de klarer å fikse det=)

Skrevet

i utgangspunktet trenger de ikke å fikse det dersom det er din avsender som har sendt med feil fakturagrunnlag.Tollpost har jo ikke noe med det, ikke sant? Da må du betale fakturaen på merverdiavgiften og søke om refusjon av merverdiavgiften hos Tollvesenet på grunnlag av feil fakturagrunnlag. Da vil du også sannsynligvis trenge en kreditnota fra avsender. Mulig Tollpost gjør det for deg mot ett lite gebyr?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...