Gå til innhold

Jaja, nå har jeg fått trygda mi,

Anbefalte innlegg

Skrevet

så nå drar jeg til byen å shopper. :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg blir provosert av sånne som deg!

Skrevet

Belager så mye, men jeg har fått kontantstøtte i dag og siden jeg faktsk er hjemmeværende så føler jeg at jeg kan bruke den på hva jeg vil. Kontantstøtte er jo en trygdeordning det og.

Skrevet

åja, da må jeg beklage tilbake. Jeg er bare så irritert over folk som utnytter trygdesystemet! Har blant annet en nabo som liksom har så vondt rygg og snylter på andre som virkelig trenger det.

Bærer tungt, jobber svart og gjør alt det hun har lyst til osv.

Jeg misforstod innlegget ditt, ikke meningen..min feil;)

Skrevet

Hva vet du om hvordan naboen din egentlig har det og hva denne er i stand til å utføre av arbeid? Det er hennes rygg ikke din. Hun kjenner smertene, ikke du.

Skrevet

Når hun kan jobbe svart dagen lang, kan hun like godt jobbe for samfunnet! Hun snekkerer, passer tvillinger som hun går å bærer på dagen lang..ikke noe som er bra for noen som har vondt rygg akkurat. Hun gjør alt tungt arbeid, mannen er også trygda og sitter inne og gjør ikke en dritt annet en det han synes er morsomt!

Synes det finnes mange som gjør det sånn, dette synes jeg er synd, for det finnes folk som egentlig trenger å være trygda, men som ikke er det pga. at de er redd for å bli stemplet som disse utnytterne..

Skrevet

Da hadde jeg gitt et anonymt tips til nav, bojsen07. Sånne folk provoserer meg også (ikke HI altså)

Skrevet

Har tenkt på å gjøre det ja, Spetakkel.

Har du gjort det? Hva gjør nav med det?

Skrevet

Jeg kritiserer ingen som er uføretrygdet, det kan ligge mye bak det at folk er uføretrygdet, begge foreldrene mine er det. Slutt å kritiser folk som er trygdet, mange folk har kanskje kroniske sykdommer som gjør at de ikke kan være i jobb. Og skal liksom ikke folk som er trygda få kjøpe seg klær og andre ting da?? Jeg kjenner jeg blir kraftig provosert over trangsynte mennesker som selv er friske som kritiserer folk som faktisk blir trygdet. DEt kan være mange årsaker for at folk blir trygdet.

Jeg kjenner det koker i meg her nå, nå var dette snakk om kontantstøtte men når folk kan si noe sånt som at folk utnytter trygdesystemet så har dere faktisk ikke opplevd mye her i verden ennå. Og hva så om en utnytter det, så er det ikke alle som gjør det faktisk. Dere har mye å lære om mennesker ennå dere som kritiserer folk som er uføretrygdet. Ikke er det så lett å bli uføretrygdet heller dere som tror det, faktisk er det en del papirjobbing og mange attester og anbefalinger fra lege som skal til for å bli uføretrygdet. Blir ikke uføretrygdet uten å gjennom fastlege.

Skrevet

du kan gjerne ringe eller skrive inn et tips anonymt.

det vi gjør når vi mottar telefoner fra noen som vil tipse, er å få ned så mye fakta som mulig. Du trenger ikke oppgi navnet dit, men du vil sansynligvis bli spurt om hvordan du kjenner den du tiper som, hva slags forhold du har til vedkommende etc (generelt er vi f.eks skeptiske til tips som kommer fra x-er osv:))

Vi spør også om så mye som mulig rundt situasjonene du har sett. f.eks har du sett vedkommende jobbe, hva slags jobb, hvor, når etc.

Når vi har fått de opplysningene vi vil gi, skriver vi et skjema over såkkalt trygdemisbruk. Deretter blir skjemaet gitt videre for oppfølging av f.eks misbruksteamet i kommunen som bestemmer hvordan de skal gå fram videre. de kan f.eks møte opp uanmeldt hos vedkommende eller på det stedet han/hun jobber, de ringer og stiller spørsmål etc, kaller inn vedkommende til samtale osv.

Skrevet

Nå var det vel snakk om å bli provosert av folk som er uføretrygdet men som ikke hadde trengt å være det, var det ikke? Det må da være lov å bli provosert av det, selv om det er mange som er uføretrygdet med god grunn

Skrevet

Nå var det jo nettopp det hun var da med å si at hun ble provosert over "folk som deg". Skal ikke folk som er trygdete få lov til å shoppe liksom. Jeg har en kusine med narkolepsi, hun elsker å shoppe, men hun kan ikke jobbe, kan jo ikke bli dømt nord og ned fordi hun elsker å shoppe.

Viktig å tenke på at det kanskje ligger mer bak enn ryggproblemmer, kanskje jo være andre problemmer som hun ikke vil snakke om, og skylder på ryggproblemmer

Skrevet

Det er et stort problem for Norge AS at alt for mange lever på trygd. Man må kunne diskutere om det er riktig at alle disse menneskene ikke kan gjøre noe type jobb (spesielt hvis de jobber svart....helt vilt). Det som er trist er at de som VIRKELIG trenger trygd å på ingen måte klarer noe type jobb føler seg uglesett når man diskuterer det.

Kos deg med kontantstøtten! Det var virkelig ikke deg dette var myntet på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...