Gå til innhold

Dere som har tatt klyster... Hvordan funket det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jordmor sa jeg kunne gå på apoteket å kjøpe klyster, har 2-3 cm, og hun tror det skjer noe snart.

Er det ekkelt/ vondt? Hvordan gjør dere det? Er helt grønn på området...Har aldri tatt det og tanken er ikke så veldig fristende, men på en måte er det jo fint å rense opp litt der før en eventuell fødsel.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har bare tatt klyster før en operasjon jeg hadde i 1992, og det var ikke vondt å få slangen inn, men var ekkelt når de brukte vann og salt for å spyle inn i rompa......og det tar ikke mange min før man må på do :(

jeg ble så dårlig at de måtte hente senga inn på romme jeg satt..(satt da på do)

når jeg skulle ha sander så hadde jeg ikke klyster, og jeg hadde vanlig fødsel i 9 timer før det ble akutt ks.....

om du kan vente til du reiser på sykehuset igjen så ville nok jeg har gjort det...

Skrevet

på meg satt de klyster når jeg kom på sykehuset sist gang..det var bare: snu deg rundt-inn med slangen- løp på do og sitt der til du er ferdig. hehe ikke noe spm om jeg ville engang..men er jo likegreit å tømme tarmene når du skal presse såpass mye uannsett. var ikke noe vondt, bare veldig ubehaglig med alt vannet som ble dytta inn..

Skrevet

De klysterne du får kjøpt på apoteket er jo kun SMÅ tuber med avførende middel, så blir jo ikke helt det samme som de her over skriver. Har aldri tatt det selv, men har jobbet på sykehjem så har satt det på pasienter der. Det kan være greit å la det virke en liten stund for så å gå på toalettet. Da kommer avføringen ut, hvis det er noe som ligger i tarmen. Det følger nok med en bruksanvisning. Lykke til :-)

Skrevet

De klysterne du får kjøpt på apoteket er små tuber med en smal tupp som du fører inn i endetarmen. Du klemmer da på tuben for å føre inn avføringmiddelet (ganske liten mengde). Lar det virke litt, for så å gå på toalettet. Har ikke prøvd det selv, men har jobbet på sykehjem og satt det på pasienter der. Har ikke hørt noen som syns det var vondt hvertfall.

Det følger nok med en grundig bruksanvisning på pakken. Lykke til!

Skrevet

Jaja da ble det dobbelt opp med innlegg her. Teksten forsvant 1. gang :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...