Gå til innhold

Vil orgasme fremme fødsel??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får sterke kynnere under orgasme.. vil det være med på å fremme fødsel om jeg får mange orgasmer?? Er i termintider nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel , det KAN gjøre det , men best er det med litt sæd i tillegg . Sæden myker opp og sammen med orgasmen kan dette virkelig sette fart i sakene .

Men også dette er individuellt .

Orgasme er uansett bra : )

Skrevet

vet du, det lurer jeg på også..

for er det hormonene i sæden som er viktig... eller er det også viktig at vi får orgasme for å sette fart på sakene??

Termin mnd her også... alt skal prøves!!!

Skrevet

Dette med sex for å få fortgang i fødsel er bare en myte. det er ikke noe hold i at dette faktisk virker. Men det er da gøy å prøve allikevel da. :-)

Babyen får faktisk massasje når du får orgasme pga at livmoren trekker seg sammen så den synes sikkert det er litt hyggelig.

:-)

Skrevet

Det er feil det anonym skriver om at sex er en myte. Sperm inneholder en del av de samme tingene som det de bruker for å sette i gang på sykehuset....

Skrevet

Orgasme starter gjerne sammentrekninger i livmor som kan utvikle seg til å bli rier, så JA på en måte er orgasme fødselsfremmende - dersom man allerede er moden.

At sæd er fødselsfremmende er ikke en myte. Sæd inneholder et hormon (husker ikke hva det heter i farta) som er det samme som de bruker på sykehuset når de skal sette igang fødsel. At mormunnen blir badet i sæd gir derfor fødselsfremmende effekt.

I tillegg er det fødselsfremmende at mormunnen blir berørt av penis - noe et samleie medfører.

Alt i alt er samleie fødselsfremmende, men det er ikke sikkert at det funker. Er som noen over her sier at hormoner i kroppen vår avgjør når fødselen setter igang. Akkurat hva det er - er det ingen som vet nøyaktig. Men skal et råd prøves, er samleie og orgasme kanskje det beste.

Skrevet

bare en liten tillegsopplysning til det andre her...Jordmor sa til meg for to dgr siden at jeg ikke var helt moden, men hun sa at de hjelper m sex..jeg spurte om ikke det var for å få fødsel i gang, når man er helt moden, men hun sa nei....hvis man legger en pute under baken, og ligger litt slik etter samleie, sa hun at sæden gjør at man modnes..

Skrevet

Sæd inneholder prostaglandiner som er det samme man bruker i gel på sykehuset for å modne (myke opp) livmortappen. Prostaglandiner dannes også av livmortappen ved infeksjoner, og man mener dette er bakgrunnen for opp mot 40% av premature fødsler.

Oksytocin er et hypofysehormon som skaper sammentrekninger i livmor og brystkjertler. Gis i drypp på sykehuset for å fremme rier når man prøver å indusere fødsel. Man kan stimulere kroppens egenproduksjon av oksytocin ved å stimulere brystvortene og ved å få orgasmer: merker da dette ved kynnere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...