Bella Swan Skrevet 27. juli 2007 #1 Skrevet 27. juli 2007 Vi har fått muligheten til å kjøpe drømmehuset, eneste minus er at det ligger rett ved siden av hovedveien. Huset har inngjært hage der de ikke kan slippe ut på egen hand. Har så lyst på dette huset, det er stort og godt, jeg kan forsatt spasere til jobb og er nærme venniner og sentrum. Men det er denne hovedveien da, jeg kjenner dem som bor der nå og de har selv hatt tre barn der. De sier at det ikke er noe problem.... Hva synes dere?
It's all about me Skrevet 27. juli 2007 #2 Skrevet 27. juli 2007 Så lenge det er inngjerdet så det ikke er noe risiko for at barna løper ut i veien ser jeg ikke noe problem. "Bråket" fra bilene venner en seg fort til, lillegutt sover faktisk bedre med den støyen utenfor.
Mamma med to søte små Skrevet 27. juli 2007 #3 Skrevet 27. juli 2007 Er det en veldig traffikert vei? Vi bor ved en traffikert vei nå (70 sone), gleder meg veldig til vi skal flytte neste år. Blir gal av all den trafikkstøyen.. De som bodde her før oss, sa de ikke merket noe til trafikken. Men det er berre løgn, eller så hører de veeeeldig dårlig. Rister i veggene til tider når tungtrafikken kjører forbi.
Bella Swan Skrevet 27. juli 2007 Forfatter #4 Skrevet 27. juli 2007 Det er en trafikert vei, men det er 50 sone. Har vært på besøk hos dem flere ganger, hører traffiken, men ikke slik at det blir slisomt. Det som blir det kjedeligeste er at jeg kan ikke sende barna ut for å leke alene, utenom i hagen..
SnupsaTupsa Skrevet 27. juli 2007 #5 Skrevet 27. juli 2007 vi så på et sånt hus en gang... men droppet det nettopp av den grunn. Greit det er trygt med gjerde osv, men vet ikke om jeg hadde klart å stole 110% på det. og de blir etterhvert større da... Men først og fremst støyen. Veldig slitsomt!
Maisie Skrevet 27. juli 2007 #6 Skrevet 27. juli 2007 Bor også ved siden av en trafikkert bil- og gangvei. Blir sprø av det innimellom. En ting er jo alle bilene og bussene som suser forbi hele døgnet. Men alle mopedene og råkjørerne og gå-tur-kjempetidlig-om-søndagsmårran-med-skrikete-unger-folk blir jeg ganske lei av. For ikke å snakke om alle fjortisene som roper til hverandre når de går hjem fra skola, fulle folk på vei hjem fra fest om natta hver helg. Kommer til å flytte så fort som mulig (trafikken ikke hovedårsak da) og finne et sted langt fra bilvei.
manonym Skrevet 27. juli 2007 #7 Skrevet 27. juli 2007 Det er en tilvenningssak, tro meg! Nå er det nok litt forskjell på de veiene jeg har bodd ved siden av og de tungt trafikerte veiene dere snakker om, men har 2 ganger bodd ved hovedvei, og vi la ikke merke til trafikken. Men det har ikke vært vegg i vegg med veien for å si det sånn=) har vert hage mellom hus og vei. Så så lenge man har gjerde og følger godt med når ungene er ute så ville jeg ikke stusset på å kjøpt det! Men det er som sagt mye som spiller inn, er dere vare på lyder? Er huset helt i veien eller med litt avstand mellom? Tror det ville gått fint jeg=)
manonym Skrevet 27. juli 2007 #8 Skrevet 27. juli 2007 Og forresten, vi bygger hus nå som ligger 30 meter fra samme hovedvei som vi har bodd ved 2 ganger=) Eneste jeg bekymrer meg for er at om vi en gang kommer til å få oss katt så blir den vel overkjørt..... Det gjorde den forrige vi hadde når vi bodde ved veien.
Gjest Skrevet 27. juli 2007 #9 Skrevet 27. juli 2007 ville ALDRI gjort det...Bodde tidligere i et inngjerdet hus med 50-some, ikke veldig tmange bilder riktignok, men synes det er utrolig slitsomt å måtte passse gutta HELE tiden tilfelle de kommer seg ut....Så jeg vile aldri kjøpt det,,,
*Kleopatra Skrevet 27. juli 2007 #10 Skrevet 27. juli 2007 No way! Bor sånn selv nå, har en hovedvei med 50 sone som nærmeste nabo. Hagen er inngjerdet, men er likevel redd for at han skal klare å åpne porten eller komme seg ut inngangsdøra. Er vi på baksiden av huset så prøver han å springe ned til bilene hele tiden, umulig å få gjort noe som å vaske bilen osv. Og så er det mye trafikkstøy!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå