Gå til innhold

Han liker ingen middager.....(:


Bridy og lille øks med umbrako

Anbefalte innlegg

Tok det lang tid for babyene å lære seg å like middags glass? Gutten min hater de middags glassene jeg har prøvd. Han sitter bare å brekker seg. Han er glad i grøt å fruktmos da. Men skulle ønske d fantes en middag han ville like og. Er snart 7.mnd. Hjemmelaget grønnsaksmos var like uaktuelt som den på glasset.

I går prøvde jeg den med rotgrønnsaker å kalkun, smakte på den selv å sjønner godt at han ikke liker den. Smakte jo død å begravelse. Å jeg liker stort sett all mat.

 

Noen som vet om en god baby middag som er lett å like?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Grøsser han av hjemmelaget potetmos med grønnsaker (evt broccoli, gulrot)? Eg skjønner godt at de ikke liker middagsglassene... de smaker herk (har bare smakt most grønnsaker og grønnsaker med kylling).

 

Eg moser potet og litt andre grønnsaker + en skjei med plantemargarin....den gjør susen. Blander også i litt av kokevannet. Det er populært her hvertfall. Har no begynt å tilsette most kjøttdeig også. kommer litt brekninger/host no, men tror det er uvant med kjøttet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd "grønnsaker med kalkun" fra nestle? Det er den eneste min gutt liker:-) Den smaker ganske godt syns jeg selv og faktisk. Er tilsatt tomatpure, kanskje det som gjør det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det seg jo sånn at di ikke vet hvordan maten "skal" smake. Di er jo vant med mm eller mme. Og grunnen til at vi synes det smaker død og begravelse, er at vi kryddrer jo maten med salt og pepper, noe barnematen ikke er tilsatt.

 

Har ikke hatt det problemet med snuppa, hun eter alt hun kommer over. Men hun er veldig glad i Biff stroganoff og Pastapenne med noe kjøtt greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jenta mi og liker alle middagane, men hva me noen fra HIPP? de synes jeg er veldig god, mye smak i de!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvd pastarettene til nestlé og nudlene til hipp?

Hipps gulrot og mais-puré med kalv var også veldig populært her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min lille prins brukte bare et par dager han. Han liker mormors lapskaus fra nestle kjempe godt:-) Min vil ikke ha hjemmeladget mat. Mulig jeg er elendig til å lage mat;-) Jeg har prøvd mye forskjellig, og alt går ned... Men merker jo at noen av glassene går fortere enn andre!

 

Jeg orker ikke å smake jeg, Tar bare litt på leppa for å sjekke at det ikke er for varmt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minsten hater Nestlè, men Småfolk og Hipp går ned på høykant.

Dumt å si, kanskje; men rør i glasset når du varmer det, da blir det gjennomvarmt. Jeg tenkte ikke på det med eldstemann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...